סערת פינוי הכרם: נתניהו עודכן בהריסה - שעות לפני שהורה לעצור

על אף הסערה שעורר פינוי הכרם בבנימין, ראש הממשלה עודכן על ידי מזכירו הצבאי לכל אורך הפעילות עד שבסביבות השה 11:00 הורה על עצירת הפינוי - כשעתיים לאחר פניית סמוטריץ'. בממשלה הימנית לא מסתפקים בצעדי המדיניות הימנים ודורשים החרפה של המדיניות

זמן צפייה: 03:47

ראש הממשלה בנימין נתניהו עודכן היום (רביעי) באופן רציף באירוע פינוי כרם בן אליהו בגוש שילה שבבנימין - כך פורסם בחדשות 13. על אף שידע על כל שלבי ההריסה, נתניהו הורה לעצור את הפינוי רק סביב השעה 11:00 בבוקר, כשעתייים לאחר פניית שר האוצר בצלאל סמוטריץ'.

המזכיר הצבאי של נתניהו עדכן אותו בכל שלב של האירוע, מה שנדמה מבחינת המתנחלים כאחיזת עיניים. בשעה 09:00 הוציא סמוטריץ' את המכתב בו קרא לעצירת ההריסה ושעתיים לאחר מכן הורה ראש הממשלה על עצירה, כשכבר לא נשארו עצים רבים במקום. השניים ידעו על תכניות ההריסה גם אתמול ולא פעלו למניעתה.

ח''כ לימור סון הר-מלך חוסמת טרקטור פינוי בגופה, כרם סמוך לשילה
ח''כ לימור סון הר-מלך חוסמת טרקטור פינוי בגופה, כרם סמוך לשילה

הממשלה הכירה השבוע ב-9 מאחזים כיישובים חדשים ביהודה ושומרון, דבר שלא קרה מאז 1992. בנוסף, היום אושר חוק גירוש מחבלים צעדים נוספים המעידים על ממשלת ימין. עם זאת, באגף הימני יותר בקואליציה עדיין לא מרוצים.

מוקדם יותר היום, על רקע פינוי הכרם, תקף סמוטריץ' את שר הביטחון יואב גלנט: "עקירת הכרם בעמק שילה היא עוול זועק לשמים שאפשר וצריך היה למנוע. עוול ארוך שנים של המנהל האזרחי ושל בג"ץ. בדיוק כדי להפסיק את הרדיפה ארוכת השנים ואת ההתעמרות המפלה הזו נגד המתיישבים דרשנו וקיבלנו בהסכם הקואליציוני את האחריות על המנהל האזרחי ועל החיים האזרחיים ביהודה ושומרון".

בצלאל סמוטריץ' ויואב גלנט
בצלאל סמוטריץ' ויואב גלנט | צילום: שריה דיאמנט, יונתן זינדל, פלאש 90

"אני דורש מרה"מ להעביר לידי את הסמכויות לאלתר. אם לגלנט יש עם זה בעיה הוא מוזמן לשים את המפתחות. אני משוכנע שיש רבים בליכוד ישמחו למלא את מקומו במשרד הביטחון". יצוין כי הליך הפינוי נדון בבג"ץ, ובעל הכרם התחייב לפנותו. עם זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו ידע על המהלך כבר אתמול, אך רק לקראת סופו החליט לעצור אותו".