נתניהו: "נתמוך בחוק האזרחות אם הקואליציה תקדם את חוק ההגירה"

יו"ר האופוזיציה הודיע כי יסכים להאריך בחודשיים את הוראת השעה של החוק - רק בתנאי שהממשלה תעביר את חוק יסוד ההגירה. "הממשלה הזאת לא מסוגלת לשמור על ישראל כמדינה יהודית"

זמן צפייה: 00:55

משבר חוק האזרחות: יו"ר הליכוד בנימין נתניהו אמר היום (שני) כי האופוזיציה תסכים לתמוך בחוק האזרחות - רק אם הקואליציה תקדם את חוק יסוד ההגירה. "יש רוב לימין בהעברת חוק ההגירה", טען נתניהו בדברים שנשא בכנסת. "אם הקואליציה תסכים לקדם אותו - נהיה מוכנים להאריך בחודשיים את הוראת השעה של חוק האזרחות".

בדבריו, פירט על התנאי שהציב, והסביר כי הוראת השעה תוארך רק אם באותו היום חוק ההגירה יועבר בקריאה טרומית, ויוקם צוות שיחוקק אותו בתוך חודשיים. "ההתנהלות של הקואליציה חושפת את האמת על הממשלה הזאת", תקף נתניהו. "היא לא מסוגלת לשמור על ישראל כמדינה יהודית בגלל שהיא ממשלת שמאל שתלויה בגורמים אנטי ציוניים".

בקואליציה סירבו להצעה, ותקפו: "נמצא פתרונות שיבטיחו את השמירה על יהדותה של ישראל וביטחונה, וגם יספקו את המענה ההומניטארי הדרוש". בהודעה שנשלחה מטעם יו"ר הקואליציה עידית סילמן וממלא מקומה ח"כ בועז טופורובסקי, נכתב כי "נתניהו יידרש להסביר איך זה ש-17 שנה דיבר על 'צרכי ביטחון' שמחייבים תמיכה בחוק - ובפעם ה-18 שכח אותם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משרד הבריאות משנה מדיניות: מאשר לקופות לחסן גם ילדים מחלימים

הנאשם ברצח ווישניאק יישלח לאשפוז פסיכיאטרי: "סובל מהזיות"

הושגה פשרה: אביתר יפונה – הצבא יבחן אם מדובר באדמת מדינה

גם שר החוץ יאיר לפיד תקף את התנאי שהציב נתניהו, והזכיר כי גם כשהוא עצמו היה באופוזיציה - הצביע בעד החוק, "שנועד להבטיח את הרוב היהודי בארץ ישראל", כלשונו. "את מי בדיוק אתם מענישים?", שאל את חברי האופוזיציה. "למי אתם גורמים נזק? זה התפקיד שלכם כאופוזיציה? להיות מוכי שנאה? להזיק לציונות? להזיק לזהות היהודית של ישראל?"

"ההתנהלות הזו לא באמת גורמת נזק לקואליציה. אם כבר, זה מחזק אותנו ומאחד אותנו. זה מזכיר לנו למה היה חשוב כל כך להקים את הממשלה החדשה", הוסיף לפיד. "אני קורא למפלגות האופוזיציה להתעשת. תהיו אופוזיציה לנו, לממשלה, אל תהיו אופוזיציה למדינת ישראל ולאזרחי ישראל. תודה".