בדרך לממשלה: 72 ח"כים המליצו לנשיא להעניק את המנדט לנתניהו

נציגי הליכוד וכחול לבן הגישו לריבלין את החתימות הממליצות להטיל על רה"מ את מלאכת הרכבת ממשלת החירום. זאת, לקראת ההשבעה הצפויה ביום רביעי הקרוב. מפלגת ימינה לא חתמה

זמן צפייה: 05:34

נציגי הליכוד וכחול לבן הגישו היום (חמישי) לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין 72 חתימות של חברי כנסת המבקשים להמליץ להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת, לקראת השבעת הממשלה הצפויה ביום רביעי הבא. חברי הכנסת מימינה לא חתמו על המסמך.

בהמשך, שוחח ראש הממשלה נתניהו עם שר הביטחון בנט. בנט שב והדגיש כי רצונה של ימינה הוא להבין מה קווי היסוד של הממשלה, בשל "הבעייתיות המסתמנת", לדבריו, היות שמשרדי המשפטים והכלכלה בידי אנשי הסתדרות ושמאל. השר ציין כי ימינה תצטרף לממשלה רק אם תוכל להשפיע באופן מהותי, "לאחר שתמכה בנתניהו ובמחנה הלאומי ללא הסתייגות לאורך חודשים". לא הושגו הסכמות.

המסמך שהוגש לנשיא המדינה

CamScanner 05-07-2020 16.46... by news10 on Scribd

מוקדם יותר היום, אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שמעגנת את הסכם הרוטציה בין נתניהו לגנץ ברוב של 72 תומכים מול 36 מתנגדים.

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ לביטול חוק הרוטציה: "יש פה ניסיון בוטה למוטט את יסודות הדמוקרטיה הישראלית, והכל כדי לאפשר לאדם אחד להימלט מאימת הדין. מדובר ברמיסה מבישה של שיטת המשטר וחיסול עצמאותה של הכנסת".

חתימת גנץ שהמליץ על נתניהו להרכבת הממשלה
חתימת גנץ שהמליץ על נתניהו להרכבת הממשלה

כזכור, אמש קבע בג"ץ פה אחד כי נתניהו יוכל לקבל את המנדט להרכבת הממשלה חרף כתבי האישום נגדו, וכן הכשיר את ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן. זאת,כאמור, בהסכמה של 11 שופטי ההרכב.

פסיקת בג"ץ פורסמה זמן קצר לאחר שנתניהו וגנץ סיכמו כי הקמת הממשלה והשבעתה ייערכו ביום רביעי הבא, 13 במאי.