בנט מעוניין להתפטר מתפקיד רה"מ החליפי: "יכריע בהתאם לנסיבות"

ראש הממשלה לשעבר היה מעוניין לעזוב את תפקידו עוד לפני הבחירות, ובדק את הסוגיה עם גורמים בייעוץ המשפטי לממשלה - שם אמרו לו כי הדבר יאפשר ללפיד לנהל כמעט לבדו את הממשלה ויפקיע את זכות הווטו שיש לגוש הימין בתוך הממשלה

זמן צפייה: 02:21

ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט מעוניין להתפטר מתפקידו בהקדם האפשרי, כך פורסם הערב (שבת) במהדורת השבת. רה"מ לשעבר מעוניין לעזוב את התפקיד כי כך יוכל לעשות לביתו, וגם כי הוא לא מעוניין להיות חתום על הדברים שעושה רה"מ יאיר לפיד, למשל בסוגיית ההסכם מול לבנון.

בנט היה מעוניין להתפטר עוד לפני הבחירות, ובדק את הסוגיה עם גורמים בייעוץ המשפטי לממשלה, שם אמרו לו כי אם יתפטר כעת או לפני הקמת ממשלה חדשה הדבר יאפשר ללפיד לנהל כמעט לבדו את הממשלה ויפקיע את זכות הווטו שיש לגוש הימין בתוך הממשלה.

מסיבה זו בנט מעוניין להתפטר מיד אחרי הבחירות, ומלשכתו נמסר: "בנט ישמש ראש הממשלה החליפי עד הבחירות, אז יכריע על המשך דרכו בהתאם לנסיבות".

שרת הפנים איילת שקד פנתה לבנט ודרשה שבמידה והוא יעזוב את תפקידו לפני הקמת הממשלה החדשה סמכויות הווטו יועברו אליה, על מנת "לא להשאיר את השליטה בידי השמאל". מלשכת שקד נמסר כי "השרה רואה חשיבות עליונה בשימור הווטו, המבנה הפריטטי ושמירה על כוחו של גוש הימין ומצפה שלפיד יעמוד בסיכומים".

איילת שקד ונפתלי בנט
איילת שקד ונפתלי בנט | צילום: בן דורי, פלאש 90

סוגיית הגז וההסכם עם לבנון נמצאים גם במרכז סדר יומה של המערכת הפוליטית, והפוליטיקה עשויה להוות תפקיד בהחלטות. ראש הממשלה יאיר לפיד במלכוד - מצד אחד הוא לא רוצה להיראות כמי שנכנע לנסראללה, ומצד שני, אחרי שהדברים קצת הסתבכו - הוא לא רוצה להיראות כמי שנכנע לנתניהו, בעת שכל בכירי מערכת הביטחון אומרים כי מדובר בהסכם טוב.

לפיד צריך איכשהו לתמרן בין הדימוי שלו לבין מה שנכון למדינת ישראל. ההערכה הרווחת בצמרת המערכת הפוליטית היא כי אם הלבנונים בסופו של דבר יסירו את ההסתייגויות האחרונות שלהם - ללפיד יהיה יותר קל לפרוץ קדימה לעבר הסכם, אך קשה לדעת אם זה יקרה לפני או אחרי הבחירות.