מנכ"ל משרד הבריאות לכנסת: לא לאפשר לח"כ שנדבק לבוא להצביע

פרופסור נחמן אש קרא שלא לאפשר לח"כ ולדימיר בליאק שהתגלה חיובי לנגיף להגיע להצבעות. למרות זאת, גורמים בקואליציה מפעילים בשעות האחרונות לחצים להביא אותו • פרסום ראשון

זמן צפייה: 02:28

מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופסור נחמן אש, קרא היום (רביעי) לכנסת שלא לאפשר לח"כ ולדימיר בליאק מיש עתיד לבוא להצביע, זאת משום שהוא אובחן חיובי לנגיף הקורונה - כפי שעדכן מוקדם יותר הבוקר דובר הכנסת.

בשעה זו נמשכות ההתייעצויות אצל יו"ר הכנסת מיקי לוי, שם גורמים בקואליציה לוחצים עליו שלא לקבל את הבקשה של אש, שכן - אם היא אכן תתקבל, שוב לא יהיה לקואליציה רוב של 61 לחוק היסוד שאמור לעלות להצבעה במהלך היום.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תיעוד: אלמונים השחיתו את לוח הזיכרון לנספים באסון במירון

הקיצוץ בסבסוד מעונות היום לאברכים יידחה לנובמבר

שביתת עובדי המנהל והמשק: בתי החולים מבטלים ניתוחים

פרופ' נחמן אש, פרויקטור הקורונה
פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש | צילום: חדשות 13

בליאק עצמו הגיב לקריאה של המנכ"ל, וכתב כי "לא סביר למנוע מחבר הכנסת להצביע במליאה, גם אם הוא מאומת קורונה. חד וחלק. לעולם לא אעבור על ההנחיות", הבהיר, "אך אני מצפה ממשרד הבריאות להציע פתרון סביר שיאפשר לי לממש את זכותי הדמוקרטית".

כזכור, אמש נודע כי שר החוץ יאיר לפיד נכנס לבידוד, זאת לאחר שאחת היועצות שלו שהייתה עימו בטיסה חזרה מבריסל, קיבלה תשובה חיוביות-גבולית לקורונה. יתר הנוכחים בטיסה, כולל לפיד, נבדקו גם הם וקיבלו תשובה שלילית. היום, משרד החוץ עדכן כי היועצת עברה שתי בדיקות נוספות, ואחרי שהן יצאו שליליות - לפיד ועוזריו יצאו מהבידוד.