לפיד, סער וליברמן נועדו: "מצפים שגנץ יפרוש מהממשלה ויצטרף"

ראש האופוזיציה לפיד, יו"ר ישראל ביתנו ליברמן ויו"ר הימין הממלכתי סער נפגשו ו"סיכמו על תוכנית פעולה להחלפת הממשלה למען עתיד מדינת ישראל". השלושה מסרו כי הם "מצפים שגנץ יפרוש מהממשלה ויצטרף לפורום להחלפת הממשלה"

לפיד, ליברמן וסער

ראש האופוזיציה יאיר לפיד, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ויו"ר הימין הממלכתי גדעון סער נפגשו היום (רביעי) ו"סיכמו על תוכנית פעולה להחלפת הממשלה למען עתיד מדינת ישראל".

עוד נמסר כי "ראשי מפלגות האופוזיציה מצפים שהשר בני גנץ יפרוש מהממשלה ויצטרף לפורום להחלפת הממשלה".

רה"מ נתניהו והשר גנץ בכנסת
רה"מ נתניהו והשר גנץ בכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לפני כשבועיים, יו"ר המחנה הממלכתי וחבר קבינט המלחמה, השר בני גנץ, מסר הצהרה חריפה בכפר המכבייה, והציב הציב אולטימטום לראש הממשלה בנימין נתניהו, שלפיו על קבינט המלחמה "להציג תוכנית פעולה עד 8 ביוני" - או שיפרוש מהממשלה. בדרישות: השבת החטופים, מיטוט חמאס ופירוז הרצועה, קביעת חלופה שלטונית, השבת תושבי הצפון עד 1 בספטמבר, קידום נורמליזציה ואימוץ חוק הגיוס.

השר גנץ אמר בנאום הדרמטי: "בתקופה האחרונה דבר מה השתבש. החלטות חיוניות לא התקבלו. מעשים מנהיגותיים הנדרשים כדי להבטיח ניצחון לא נעשו. מיעוט קטן השתלט על גשר הפיקוד של הספינה הישראלית והוא מוביל אותה אל עבר חומת סלעים. התייצבתי כאן היום כדי לומר אמת - והיא קשה: בעוד שחיילי ישראל מגלים גבורה עילאית בחזית - חלק מהאישים אשר שלחו אותם לקרב מתנהלים בפחדנות וחוסר אחריות. בעוד שבמנהרות האפלות של עזה החטופות והחטופים עוברים ייסורי שאול – יש מי שעוסקים בהבלים. בעוד שעם ישראל מתעלה על עצמו – חלק מהפוליטיקאים חושבים על עצמם. אל תוך קודש הקודשים של ביטחון ישראל החלו לחדור שיקולים אישיים ופוליטיים".

יאיר גולן במטה הבחירות שלו לראשות העבודה
יאיר גולן במטה הבחירות שלו לראשות העבודה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בתוך כך, האלוף במיל' יאיר גולן נבחר אתמול לתפקיד יושב-ראש מפלגת העבודה, לאחר שזכה ב-95.15% אחוזים מהקולות בפריימריז. סך הכל הצביעו בפריימריז 31,353 בני אדם, המהווים 60.6% מכלל חברות וחברי המפלגה. בנאום הניצחון שלו אמר: "אני מבטיח לשחרר את החטופים, ולשחרר את המשטרה משר מושחת ומשחית".

עם הצבעתו בפריימריז, אמר גולן: "הבוקר הזה אני מלא בתקווה. אני רואה את ההתעוררות במחנה שלנו, רואה את המעורבות, ויודע שיהיה כאן טוב. אני קורא לכל מי שיכול לממש את זכותו להצביע ולהשפיע. זה הזמן שלנו להביא את השינוי, להשיב את התקווה והביטחון לישראל, ובראש ובראשונה להחזיר את החטופים והחטופות הביתה".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס לניצחון, ואמר: "מברך את האלוף במילואים יאיר גולן על הניצחון במירוץ ליו"ר מפלגת העבודה. ישראל זקוקה לנציגי ציבור פטריוטים, אוהבי הארץ כמו גולן. יש לנו עבודה רבה למען המדינה. מאחל הצלחה לגולן ולמפלגת העבודה".