שטייניץ על האש בדרום: "נקטנו יד חזקה, עזה רעדה הלילה"

שר האנרגיה התייחס להסלמה: "שני מיליון אנשים ברצועה הרגישו את תקיפות צה"ל הלילה" • פרץ: "נתניהו נוהג במידתיות הנכונה, אך זה לא פותר אותו מלקבל החלטות אסטרטגיות"

שר האנרגיה, יובל שטייניץ
שר האנרגיה, יובל שטייניץ | צילום: החדשות 13

אש בדרום: שר האנרגיה יובל שטייניץ (הליכוד) התייחס היום (שלישי) לטענות על אובדן ההרתעה: "צריך לנקוט ונקטנו יד חזקה מאוד מול חמאס. עזה רעדה הלילה, נהרסו מפקדות מרכזיות בלב העיר ובמקומות אחרים ברצועה. שני מיליון איש הרגישו את זה - האדמה רעדה מתחת לבתים. למרות הירי של אתמול בבוקר לשרון, כשמסתכלים על התמונה הכוללת -העשור האחרון הוא הטוב ביותר מבחינה ביטחונית עם המספר הנמוך ביותר של הרוגים ופצועים בצד הישראלי. הרתעה היא אף פעם לא מוחלטת". את הדברים אמר שטייניץ בתוכנית "העולם הבוקר".

שטייניץ התייחס גם להכרה האמריקנית ברמת הגולן: "אני בהחלט לא אתפלא אם יש קשר בין ההכרה האמריקנית בריבונות ישראל בגולן לבין הירי לשרון אתמול. אני חושב שארגוני הטרור ואולי גם האיראנים רוצים לקלקל את ההישג העצום הזה ושתשומת הלב שלנו לא תהיה ממוקדת בהישג ההיסטורי הזה".

עוד כתבות בנושא

ילד נפצע קל מירי בבנימין; צה"ל: "פיגוע ירי מהכפר הסמוך"

דיווח: בעקבות בקשת ישראל – גרמניה פתחה בחקירת פרשת הצוללות

 

שר האנרגיה, יובל שטייניץ
שר האנרגיה, יובל שטייניץ | צילום: החדשות 13

"יש חשיבה אסטרטגית עמוקה גם בסוגיית עזה וגם בסוגיות אחרות", אמר שטייניץ בנוגע לאפשרות של פיתרון בסוגיית הסכסוך, "אבל אין פתרון כולל לבעיית עזה. הרשות הפלסטינית היא לא פרטנר בגלל ההסתה ובגלל אוזלת היד שלה. אי אפשר להסיר את החמאס בעזה בלי השתלטות וכיבוש מלא של עזה. יכול להיות שלא תהיה ברירה ויום אחד נעשה את זה. יש לזה מחירים כבדים מבחינתנו ולכן התגובה שלנו מאוד תקיפה, אבל גם מחושבת".

שר הביטחון לשעבר, ח"כ עמיר פרץ (העבודה) התייחס לאסטרטגיה שיש לנקוט: "אנחנו עוברים מסבב לסבב וההחלטה שעומדת בפנינו היא האם אנחנו מחליטים באופן סופי לראות פרטנר בחמאס או לא, האם אנחנו מתכוונים להמשיך לדבר עם חמאס או להחליף אותו. שומעים דברים שונים לחלוטין מדוברי הממשלה. אי אפשר להבין אם יש בכלל אסטרטגיה. המדיניות הטקטית היא חשובה, אבל במדיניות הטקטית הזו אני סומך על כוחות צה"ל ובהחלט מסכים שנתניהו נוהג במידתיות הנכונה בכל שאלת הפעלת הכוח, אבל זה לא פותר אותו מלקבל החלטה אסטרטגית".