גנץ: "יותר ממועמד אופוזיציה אחד לוועדה למינוי שופטים - סכנה"

"ר המחנה הממלכתי השתתף בכנס אלי הורביץ לכלכלה ולחברה, ואמר כי הדבר החשוב ביותר הוא לוודא שמטעם האופוזיציה יועמד המועמד בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להיבחר. "התנהגות אחרת מבחינתי תהיה בבחינת חוסר אחריות לאומי ואני לא מתכוון לטעות בעניין הזה"

Whatsapp Image 2023 03 06 At 0
ח"כ בני גנץ | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

לפני כיומיים תקפה סיעת המחנה הממלכתי את ראש האופוזיציה יאיר לפיד על כך שבחר בח"כ קארין אלהרר כנציגת האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים, היום (רביעי) השתתף יו"ר המפלגה בני גנץ בכנס אלי הורביץ לכלכלה ולחברה, והתייחס לנושא: "בכוונתי לקבל החלטה אם להעמיד מועמד מטעם המחנה הממלכתי, או לתמוך במועמדות של אחת המתמודדות שכבר הכריזו בהמשך הדרך". גנץ הוסיף: "התנהגות אחרת מבחינתי תהיה בבחינת חוסר אחריות לאומי ואני לא מתכוון לטעות בעניין הזה".

עוד אמר גנץ: "נכון לעכשיו יש מספר מועמדות מצוינות לתפקיד. הדבר החשוב ביותר הוא לוודא שאנחנו מעמידים מטעם האופוזיציה את המועמד או המועמדת שיהיו בעלי הסיכויים הגבוהים ביותר להיבחר, בדגש על מצב סכנה שבו עלול להיות יותר ממועמד אחד לאופוזיציה".

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לפיד נשא דברים גם הוא: "הנהגת הליכוד עומדת היום בפני בחירה היסטורית. יגיע רגע, הוא לא רחוק, שבו הליכוד יפרד מנתניהו. ברגע הזה הוא צריך לדעת שהוא ימצא אצלנו יד מושטת ולב פתוח". עוד אמר: "הלאומנות היא עיוות גמור של היהדות ועיוות גמור של הישראליות. היהדות של "שפוך חמתך על הגויים" מובילה לפוגרומים בחווארה ולרציחות פוליטיות, היהדות של "ואהבת לרעך כמוך" היא הבסיס לדמוקרטיה הליברלית שלנו וגם לחיי הקהילה שלנו".

עוד אמר לפיד: "דמוקרטיה כרוכה בפשרות, אין מדינה דמוקרטית אחת שדומה לאחרת, אבל יש עקרונות ברזל שמהם אסור לסטות: אם אין שיוויון בפני החוק, זו לא דמוקרטיה. אם בתי המשפט כפופים לממשלה זו לא דמוקרטיה. כל הדיבורים המסוכנים שאנחנו שומעים על הגירה, על קנטונים, על פיצול למדינת ישראל ומדינת יהודה, הם איתותי אזהרה שכדאי לנו לקחת ברצינות".

לפיד וגנץ
ראש האופוזיציה יאיר לפיד ובני גנץ | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

כאמור, לפיד ספג ביקורת ממפלגתו של גנץ, שם נטען כי "לפיד מנסה לרתום את הסוסים לפני העגלה, ומסכן את המהלך הגדול שעבדנו עליו בבית הנשיא. לפי הסיכום שהתגבש, הקואליציה תעמיד מועמד אחד בלבד ותקיים את הבחירות במועדן ב-14 ביוני. יו"ר הכנסת טרם הכריז על מועד הבחירות והמועד האחרון להגשת מועמדות כפי שנדרש בכדי להבטיח את הסיכומים, אבל ללפיד היה חשוב 'לגנוב סוסים' ולהכריז על מועמדת מטעמו ללא תיאום עם שאר חברי האופוזיציה".

"כל זאת כשקיום הבחירות ב-14 ביוני טרם הובטח. זה גול עצמי מפואר למאמצים שאנו משקיעים במשך שבועות ופרס לקואליציה. ממליצים לו ולכולנו, לרכז את המאמצים בעת הזו בדבר החשוב - לדאוג שיקבע המועד, ולוודא שהקואליציה מעמידה מועמד אחד מטעמה כפי שסוכם, כך שנציגות האופוזיציה תובטח".

יו"ר מפלגת יש עתיד עמד מאחורי החלטתו ואמר כי האופוזיציה "לא יכולה שוב להרוס לעצמה. קורא לחברי באופוזיציה לא לפצל את הקולות ולהתייצב מאחורי קארין אלהרר כנציגה שלנו בוועדה לבחירת שופטים. לא יעלה על הדעת שניתן ללוין ורוטמן מתנה כזו ונפצל את ההצבעה".

Whatsapp Image 2023 04 04 At 0
נתניהו יחד עם לוין ופוקס | צילום: אוליבייה פיטוסי, פול

לפני כשבועיים נחשף במהדורה המרכזית כי בקואליציה הוחלט שלא לדחות שוב את מועד כינוס הוועדה לבחירת שופטים. מזכיר הממשלה יוסי פוקס אמר אז: "בהיעדר הסכמות במו"מ, ייבחרו שני נציגי קואליציה לוועדה והיא תכונס בפועל רק אם שר המשפטים יחפוץ בכך". זמן קצר לאחר מכן מחק פוקס את הציוץ.