הקלטות יועץ מירי רגב: כך פעלה השרה נגד מדיניות נתניהו

איתן כהן, שייעץ בעבר לרגב, נשמע אומר בהקלטה כי ביקשה לתמוך בהצעת החוק "ישראל היום" במתכונתו הראשונה "כדי להתפרסם". לטענתו, לאחר מכן שבה לברית עם הזוג נתניהו "כדי להיות שרה"

זמן צפייה: 03:13

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, נחשבת לאחת מחברות המפלגה הנאמנות ביותר לראש הממשלה בנימין נתניהו ולרעייתו שרה. עם זאת, הקלטות שהוקלטו לפני פחות משנה מציגות את מערכת היחסים בין השלושה באור שונה לחלוטין. באחת הקלטות טוען איתן כהן, שהיה היועץ של רגב ואיש סודה במשך שנים ארוכות: "היא הבינה שמקור הכוח זה שרה, אז היא מתקרבת לשם".

כהן סיפר כי במשך שנים ארוכות השפיע ניר חפץ על דרכה הפוליטית של רגב. חפץ, כזכור, משמש היום עד המדינה נגד ראש הממשלה. לפי כהן, חפץ סייע לשרה רגב לכרות בריתות פוליטיות-תקשורתיות, שאותן הפרה לכאורה כדי לכרות בריתות זמניות חדשות.

"למשל ישראל ביתנו וכל הסיפור הזה. אמרתי לה זה דבר חמור שאת עושה. היא אמרה: 'אני עכשיו ח"כית חדשה וצריכה להתפרסם. איך אני אתפרסם? אני אלך עכשיו נגד הזרם, נגד ישראל היום וכאילו ביבי, בוא ניתן יד לידיעות אחרונות'", טען כהן בהקלטה. "'ישראל היום' החרימו אותה, אבל 'ידיעות אחרונות' נתנו לה כותרות עמוד שער. אמרתי לה 'מירי, את עושה טעות, זה לא טוב לצאת נגד ראש הממשלה. ודבר שני, החבר'ה שלנו לא אוהבים את זה'. היינו מקבלים טלפונים 'מה מירי עושה? למה היא עושה את זה?'".

עוד בחדשות 13:

פרסום ראשון: נתניהו שוקל למנות את איוב קרא לשגריר במצרים

גופים במשק לממשלה: "בטלו שבתון הבחירות – או שלמו בעצמכם"

פרסום ראשון: נתניהו שוקל למנות את אמיר אוחנה לשר המשפטים

שרת התרבות, מירי רגב
שרת התרבות, מירי רגב. | צילום: חדשות 13

הברית של רגב עם ידיעות אחרונות לא החזיקה מעמד לאורך זמן, וחברת הכנסת הטרייה חזרה לשחות עם הזרם. כהן תיאר גם את רגע הנטישה והחיבור התועלתני עם אשת ראש הממשלה: "היה שלב שהיא אמרה אוקיי, קיבלתי מספיק, יאללה, בוא נחזור עכשיו לישראל היום. אני צריכה את ביבי, אני צריכה את שרה כדי להיות שרה".

כהן התייחס בשיחה לניסיון להביא את כוכב הכדורגל העולמי ליאו מסי לישראל ועל המחלוקת מול נתניהו, שהעדיף שלא להפוך את האירוע לפוליטי ולסכן את קיומו. "היצר שלה גובר על כל דבר אחר. זו הבעיה", טען. "מקרה ארגנטינה ומסי הוכיח שהיא לא יכולה לשלוט על היצר הזה, אם השר מוטל על המשקל וביבי על המשקל היא רוצה להוכיח שהיא בסדר והוא לא, זה אומר הכל".

באוגוסט 2015 פורסמו בחדשות 13 הקלטות של שיחת ועידה בה נשמעים רגב ויועציה כשהם מתאמים לכאורה גרסאות לגבי מסירת תקציב פרסום ללא מכרז, בסך של כשני מיליון וחצי שקלים למשרד הפרסום יהושע\TBWA של רמי יהושע. השרה טענה אז כי ההקלטה שבה היא נשמעת כמי שמנסה לטייח גרסאות עם יועציה אינה אלא סימולציה שנערכה לקראת מסיבת עיתונאים.