גלנט יצא בזעם מישיבת הממשלה, בן גביר לנתניהו: "תנזוף בו"

אחרי שהשר לביטחון לאומי טען כי "תוקפים את החיילים וגלנט אומר להם להישאר בשקט" - שר הביטחון עזב בהפגנתיות את הישיבה. בן גביר לרה"מ: "הוא חצוף", נתניהו בתגובה: "אל תטיפו לי מוסר ותאיימו בטריקת דלת" | הציטוטים מהעימות בין השרים

Whatsapp Image 2024 05 05 At 1
השר בן גביר, השר גלנט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 / חיים גולדברג, פלאש 90

בזמן שישראל חלוקה בין השבה מיידית של החטופים לבין קריאה לפעולה ברפיח - השרים שמנהלים את המערכה מתקוטטים ביניהם: בישיבת הממשלה שהתקיימה הבוקר (ראשון), אירע עימות בין שר הביטחון יואב גלנט, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר וראש הממשלה בנימין נתניהו.

גלנט אמר בישיבה: "מטרות המלחמה הן חיסול חמאס, שחרור החטופים - ושימור חופש הפעולה בעזה. אנחנו עובדים לפי זה, למרות שבתקשורת אומרים שאנחנו מדשדשים ויש שרים שלא מרוצים. ראיתם את הפעולה בשיפא, ובמקביל בכותרת בתקשורת כתבו שאנחנו מדשדשים".

בן גביר ענה: "הפעולה בשיפא הייתה לפני זמן רב", ומתח ביקורת ישירה על גלנט: "אתם כבר חודש לא נותנים לחיילים שלנו להגיב. תוקפים אותם, ואתה והרמטכ"ל אומרים להם להישאר בשקט". שר המורשת עמיחי אליהו (עוצמה יהודית) הוסיף: "שמעתי את אלוף אליעזר טולדנו מדבר על זה שהסתיימו הימים של הניצחונות שלנו כמו במלחמת ששת הימים או עם דגל הדיו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בשלב הזה, גלנט יצא בהפגנתיות מהישיבה. השר לביטחון לאומי פנה לנתניהו, ואמר: "לא ראיתי דבר כזה. השר הזה עושה מה שהוא רוצה. מילא אתה לא מפטר אותו - אבל תנזוף בו, הוא חוצפן". נתניהו השיב: "אל תטיפו לי מוסר, ומי שמטיף - שיאמץ קריטריונים על עצמו. מספיק שמאיימים כאן כולם בטריקת דלת. אני לא צריך את האיומים כדי להיכנס לרפיח, הבטחתי שניכנס לרפיח - ואנחנו נעשה את זה בקרוב מאוד". הוא הוסיף: "תכף גלנט יחזור וייתן לכם תשובות", אך שר הביטחון לא שב לישיבה אחרי שעזב את החדר.