תוצאות הפריימריז במרצ: זנדברג, גילאון ופריג' בצמרת הרשימה

בתום הבחירות המקדימות במפלגה, נקבעה הרשימה לבחירות הקרבות. למקום הרביעי הגיע מוסי רז, ולחמישי - מיכל רוזין. שיעור ההצבעה עמד על 85.3%

זמן צפייה: 00:13

בתום הבחירות המקדימות שנערכו היום (חמישי) במפלגת מרצ, תמר זנדברג נבחרה למקום הראשון ברשימה (שני אחרי היו"ר, ניצן הורוביץ). אחריה, ניצבים ברשימה אילן גילאון, עיסאווי פריג', מוסי רז ומיכל רוזין. שיעור הצבעה עמד על 85.3%.

"יש לנו נבחרת מצוינת ומנוסה, ובה פרלמנטרים מצטיינים, נשים וגברים, יהודים וערבים, מהמרכז והפריפריה", אמר הורוביץ. "הציבור התפכח מאשליות הבחירות הקודמות, השמאל התעורר, מתחזק וחוזר הביתה. זה ניכר היום באחוז ההצבעה, בשטח, באלפי פניות שאנחנו מקבלים ובפעילות בכל הארץ".

עוד בחדשות 13:

הבחירות במרצ: הורוביץ גבר על זנדברג ונבחר ליו"ר המפלגה

פרץ גבר על שמולי ושפיר בסיבוב הראשון – ונבחר לראשות העבודה

נבחרת מרצ לכנסת ה22
נבחרת מרצ לכנסת ה22 | צילום: חדשות 13

לפני שבועיים ניצח חבר הכנסת לשעבר, ניצן הורוביץ, בבחירות הפנימיות לראשות מפלגת מרצ. הורוביץ זכה ב-459 קולות, ותמר זנדברג קיבלה 383 קולות. אדם אחד נמנע. מתוך אלף חברי המפלגה נרשם שיעור הצבעה של 81%.

לאחר ניצחונו הודה הורוביץ ליו"ר המפלגה היוצאת, תמר זנדברג, ואמר: "תמר הובילה את המפלגה בתקופה לא פשוטה וניהלה קמפיין ראוי ואידיאולוגי עד לשנייה האחרונה. אני שמח שאת חלק מהמפלגה הזו ואפעל לשיתוף פעולה עם כל החברים, גם עם אלה שלא תמכו בי במרוץ הזה".

"למרצ יש דרך ברורה, ישרה, של אהבת אדם ואמונה בשוויון ובחופש. זו הדרך שבה אני צועד כל חיי וממשיך לצעוד", המשיך. "דרך החיים הזו נמצאת תחת התקפה, ומרצ תילחם על החופש של כולנו, מאפליה, גזענות וכפייה".

תמר זנדברג
תמר זנדברג | צילום: חדשות 13

חברת מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', בירכה על ניצחונו של הורוביץ. "ברכות ידידי! אתה אדם ראוי ביותר, ואני בטוחה שתהיה יו״ר מוצלח ואהוד", כתבה בחשבון הטוויטר שלה. "שיתוף פעולה בין העבודה ומרצ נראה כעת ראלי מבעבר. בהצלחה!"

חברת הכנסת סתיו שפיר בירכה אף היא על הבחירה. "ברכות לניצן הורוביץ, יו״ר מרצ החדש. מחכה לך אתגר גדול, ואני אדאג שנוכל לו יחדיו", כתבה בחשבון הטוויטר. "השינויים במחנה השמאל מתחילים - וחיבורים אמיצים של מנהיגים אמיצים, יביאו לשינוי".

אוהד חזקי, מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, מסר: "האגודה מברכת את ניצן הורוביץ על זכייתו. זאת נקודת ציון משמעותית בשביל הקהילה הגאה בישראל - כפעם הראשונה שיכהן פוליטיקאי גאה בראשות מפלגה. בימים בהם מאות אלפי ישראליים משמיעים את קולם ויוצאים למחות נגד האפליה כלפי הקהילה הגאה, חשוב שתהיה כמה שיותר נציגות להט"בית במפלגות השונות. כקהילה שמהווה חלק בלתי נפרד מהציבור הישראלי, אנו מקווים לראות יותר ויותר את חברי וחברות הקהילה בעמדות מפתח בכל גווני הקשת הפוליטית - בימין, במרכז ובשמאל".