עובדת לשעבר של ח"כ מיכאלי תובעת אותה: "יחס מבזה ומשפיל"

ש', שעד לפני 9 חודשים שימשה כעוזרת הפרלמנטרית של מיכאלי, הגישה נגדה כתב תביעה בבית הדין לעבודה בגין התעמרות וההעסקה מנוגדת לחוק. "נגרמו לי נזקים נפשיים"; מיכאלי: "תלונות שקריות"

זמן צפייה: 01:56

בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים הוגש הבוקר (שלישי) כתב תביעה נגד חברת הכנסת מרב מיכאלי, זאת בגין התעמרות וההעסקה מנוגדת לחוק. את התביעה הגישה ש', בת 53, אשר שימשה במשך כחצי שנה בתור העוזרת הפרלמנטרית שלה, ותקפות ההעסקה שלה הסתיימה לפני כתשעה חודשים בטונים צורמים.

ש', דוקטור למדע המדינה בהשכלתה, טענה כי ספגה ממיכאלי "יחס מעליב, מזלזל, מבזה ומשפיל... שהסב לתובעת נזקים נפשיים, פסיכולוגיים וכלכליים למכביר". "היא מעסיקה מתעמרת - ולא לוחמת פמיניסטית", טען פרקליטה של ש', עורך הדין אופיר שמשון. "היא נוהגת להשפיל את העובדות שלה".

נזכיר, ח"כ מיכאלי הייתה היוזמת של החוק למניעת התעמרות במקום העבודה. לטענת ש', מיכאלי האשימה אותה בהאשמות שווא ואף פנתה אליה בצורה תוקפנית על גבול האלימות המילולית. בין היתר נטען כי אמרה לה: "את לא מבינה כלום, את נמצאת על הרצף. אם עשית טעות - זו עילה לפיטורין".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רון חולדאי מצטרף לפוליטיקה: "לא יכול עוד לעמוד מנגד"

גנץ ממשיך בכחול לבן: "אחרי הבחירות תהיה ברית נגד נתניהו"

גנץ ביקש מניסנקורן להתפטר ממשרד המשפטים: "בחר בית חדש"

ח''כ מירב מיכאלי
ח''כ מרב מיכאלי | צילום: חדשות 13

ש' טוענת כי מיכאלי אף רמזה לה שהיא צריכה לעשות דיאטה ונתנה לה משימות שאינן קשורות לעבודתה, כמו לשמש בתפקיד הצלמת האישית שלה באירועים שונים או להקדים ולתפוס לה כיסא באירועים. "מדובר במעסיקה שלשונה החריפה יוצרת סביבת עבודה עוינת", הוסיף שמשון לתקוף, "היא רחוקה שנות אור מסולידריות והעצמת נשים. מדובר בפייק פמיניסטית".

בכתב התביעה נטען עוד כי בן זוגה של מיכאלי, ליאור שליין "הרשה לעצמו לפנות לצוות לרבות במהלך הסופ"ש, בעניין דרישות שונות בתחום המדיה החברתית". כעת, היא תובעת מחברת הכנסת ומהמדינה פיצוי של 320,000 שקלים בעבור התקופה שבה עבדה בשבילה.

חברת הכנסת מרב מיכאלי, מפלגת העבודה
חברת הכנסת מרב מיכאלי | צילום: רפי קוץ

ממרב מיכאלי נמסר בתגובה: "מצער ומקומם כי התלונות השקריות כנגדי מכוונות וממוקדות דווקא בנושא ההתעמרות, תחום חשוב, יקר לליבי שמזה שנים אני מקדמת חקיקה להסדרתו. זה, כמובן, לא מקרי, אבל גם לא יגרום לי להיכנע לאיומים. יהיו אשר יהיו הסיבות האמיתיות לתלונות הבדויות, הן לא יסיטו אותי ממאבקי בתופעת ההתעמרות בעבודה ומהמשך מאמצי להביא למיגורה".

"כשקיבלתי את גב' X לעבודה כעוזרת פרלמנטרית, ידעתי שהיא אינה תואמת את הפרופיל הרגיל של מי שנחשבות ונחשבים מתאימות לתפקיד זה. בכל זאת קיבלתי אותה לעבודה בלב חפץ, כי התרשמתי שכישוריה המקצועיים הולמים ורציתי לתת לה הזדמנות הוגנת.  לצערי, תוך שבועות ספורים התברר לי שטעיתי.  היא סירבה לבצע את המטלות הדרושות במסגרת תפקידה, ולכן נאלצנו להיפרד לאחר תקופה קצרה".

עורך הדין אופיר שמשון
עורך הדין אופיר שמשון | צילום: חדשות 13

"מאחר וכבודה ורווחתה חשובים לי, לא אחשוף כאן שום פרטים מהנסיבות הספציפיות.  כל ניסיונותי להיפרד באופן המכבד ביותר ולהקל על גב' X נהדפו על ידה, וצר לי על כך. ההאשמות כנגדי הן שקר מוחלט ואין להן כל שחר. אני מתייחסת בכבוד ובהוגנות לכל הנמצאות והנמצאים בסביבת העבודה שלי, לרבות יועצי ועוזריי".

עו"ד אופיר שמשון, פרקליטה של ש', מסר: "תחת כסות כוזבת של לוחמת פמיניסטית, מתגלה ח"כ מיכאלי כמעסיקה מתעמרת, שמשפילה את עובדותיה. ח"כ מיכאלי אמנם לא זורקת נעליים, אבל התנהגותה הקפריזית ולשונה המרעילה יוצרת סביבת עבודה עוינת. היחס המשפיל והמתמשך של ח"כ מיכאלי כלפיי, עובדת התלויה בה לפרנסתה, גרם לתובעת נזקים נפשיים, תעסוקתיים וכלכליים שלא ניתן להפריז בחומרתם. אין מה שרחוק מח"כ מיכאלי יותר מאשר סולידריות והעצמת נשים. ח"כ מיכאלי היא פייק פמיניסטית".