סירוב מלצר לפגישה משרת את נרטיב רה"מ: "כולם נגדנו" • פרשנות

נתניהו משתמש בהחלטת ועדת הבחירות כדי לפנות לבוחרים שלו ולהזכיר להם - "העולם כולו נגדנו". לפי גורם בוועדה, מלצר העביר את הקלפיות לבחינת המשטרה - אך לא התקבלה מהם תשובה בנושא

זמן צפייה: 01:24

סירובו של יו"ר ועדת הבחירות חנן מלצר להיפגש עם רה"מ בנימין נתניהו מוקדם יותר היום (ראשון) בנוגע לבדיקת זיופים בקלפיות משרת היטב את ראש הממשלה. הוא מנצל את ההחלטה הזו כדי לחזק את הנרטיב הקבוע שלו - "העולם כולו נגדנו".

גורם בוועדת הבחירות ציין שהשופט מלצר העביר את כלל הקלפיות שנחשדו למזוייפות לבדיקת המשטרה, וכמו כן גם פנה כמה וכמה פעמים ליועמ"ש ולממלא מקום המפכ"ל על מנת לבדוק את זה. הם לא קיבלו עדיין באופן רשמי תשובות מהמשטרה.

לכתבות נוספות בנושא >>

ועדת הבחירות החליטה: נתניהו לא ייפגש עם מלצר

בשל שימוש בתעמולה אסורה בהצהרת נתניהו: מלצר קנס את הליכוד

סופית: חוק המצלמות נפל בכנסת – ח"כים רבים נעדרו מההצבעה

מלצר ונתניהו
מלצר ונתניהו | צילום: חדשות 13

העיתון "מעריב" פרסם תחקיר עם עדויות של 80 ראשי ועדות קלפי שלטענתם איש מהמשטרה לא פנה אליהם. לציבור זה נתפס כמידע שלא נבדק. הוא עושה את זה משתי סיבות – לא רק כדי להמריץ את בוחריו להצביע, אלא גם כדי להזהיר - שלא יזייפו שוב.

כזכור, מוקדם יותר היום ועדת הבחירות המרכזית הודיעה לנתניהו כי היא דוחה את בקשתו לקיים פגישה בנושא זיופים בקלפיות עם יו"ר הוועדה, השופט חנן מלצר, עד לאחר הבחירות.

הבקשה של ראש הממשלה הגיעה בעקבות תחקיר של קלמן ליבסקינד שפורסם ב"מעריב", לפיו ארבעה ימים לאחר הבחירות לכנסת ה-21 השופט מלצר קיבל עדויות מ-97 חברי קלפי שעבדו בקלפיות במגזר הערבי וטענו לזיופים, אלימות, הצעות שוחד ועוד אישומים חמורים. מלצר העביר את המידע למשטרה, אך על פי התחקיר, מתוך 82 עדים שאותרו  – 80 מסרו כי המשטרה כלל לא יצרה איתם קשר כדי לגבות עדות.