עבאס: "אנחנו לא בכיס של אף גוש - מוכנים לנהל מגעים עם כולם"

יו"ר רע"מ התייחס בחדשות 13 לפלונטר הפוליטי לאחר שהתברר כי עבר את אחוז החסימה: "נעלה את הדרישות שלנו, ואם יהיו הבנות נוכל להמליץ. נרצה למנוע בחירות חמישיות - אבל לא בכל מחיר"

זמן צפייה: 05:41

"הבהרנו את העמדה שלנו - אנחנו לא מחוייבים לאף אחד, לאף מפלגה ולאף גוש. אנחנו כמובן לא שוללים ומוכנים לנהל מגעים. אנחנו נציג את דרישותינו ונבחן לאן אנו הולכים" - את הדברים אמר הבוקר (רביעי) יו"ר רע"ם מנסור עבאס בריאיון ראשון לחדשות 13 לאחר שנתבשר כי עבר את אחוז החסימה. נכון לספירת 88% מהקולות, רע"ם קיבלה 155,279 קולות, שהם 5 מנדטים נכון לעכשיו.

בתוך כך, עבאס הכחיש כי שוחח הבוקר עם יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד וכי השניים קבעו להפגש. "אנחנו נחכה לקבלת התוצאות המלאות ואז נדע את חלוקת הגושים ואיפה מקומנו במערכת הפוליטית". עוד הוסיף לומר: "אנחנו לא מנהלים שיחות עם מפלגות שבדרך כלל פוסלות את המפלגות הערביות".

עוד הוסיף עבאס: "אנחנו כן מעוניינים למנוע בחירות חמישיות, אבל לא בכל מחיר. אנו זקוקים לפתרונות לבעיות העמוקרות שיש בחברה הערבית. על סמך התשובות לסוגיות הללו אנו נחליט אם אנחנו תומכים במועמד או בממשלה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

79% מהקולות נספרו: 63 מנדטים לגוש נתניהו עם בנט; 18 ליש עתיד

חשד לרצח בנשר: גבר בן 70 נדקר למוות בפתח ביתו

נתניהו: "הבאנו הישג אדיר – אפשר וצריך להקים ממשלה יציבה"

מנסור עבאס מצביע עם בנו לכנסת ה24
מנסור עבאס מצביע עם בנו לכנסת ה24

מוקדם יותר הבוקר, עוד בטרם נתבשר עבר את אחוז החסימה, אמר עבאס: "התחלנו עם מדגמים שממש לא החמיאו לנו וידענו שזה יהיה, אבל ידענו שהתוצאות יהיו אחרות. יש לנו יותר מ-150 אלף קולות, זה אומר שעברנו. ניכנס לכנסת וניוצג שם בארבעה מנדטים, אולי אפילו חמישה". "המהלך שלנו להיפרדות מהרשימה המשותפת היה הכרחי, רצינו להציג דרך אחרת. אם היינו נשארים במשותפת היינו מקבלים 10-9 מנדטים, רע"ם עשתה את הצעד הנכון".

בריאיון שהעניק אמש לחדשות 13, אמר עבאס: "השאלה היא האם נצליח במהלך הלילה לעבור את אחוז החסימה דרך תוצאות האמת. אני מאמין שניכנס לכנסת". כנשאל יו"ר רע"ם אם הוא מתחרט שעזב את הרשימה המשותפת, ענה: "יש מבוי סתום בפוליטיקה הערבית. אנחנו ניסינו דרך חדשה. תפקידו של מנהיג להוביל תהליך, למרות הסיכונים". כמו כן, עבאס המשיך להתעקש כי אינו שייך לגוש השמאל או הימין וכי לא מפלגתו לא התחייבה לאף מנהיג. "אנחנו כוח פוליטי עצמאי ואנחנו לא בכיס של אף אחד", טען עבאס.

לאחר פרסום המדגם הראשוני אתמול, יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה הגיב לכך שעבאס, לפחות בשלב הזה, נשאר מתחת לאחוז החסימה ואמר: "לא שמח שעבאס לא עבר - אני שבור מהפילוג בינינו". בנוסף, גם יו"ר בל"ד סאמי אבו שחאדה התייחס לתוצאות המדגמים, ובריאיון לחדשות 13 אמר: "אני לא שמח על כך. זה פוגע בנו גם אם עבאס עובר וגם אם לא. אנחנו צריכים לעשות חשבון נפש, היינו המפלגה השלישית בגודלה - ותראה איפה אנחנו היום".