לפיד מתחזק על חשבון העבודה ומרצ, שקד מתאוששת | סקר חדשות 13

שבוע בדיוק לבחירות ומפת הגושים נותרת ללא הכרעה. יש עתיד מתחזקת ל-27 מנדטים לעומת העבודה ומרצ שיורדות ל-4. שקד מתחזקת ורחוקה אחוז בלבד מאחוז החסימה. שליש מהמצביעים השיבו - עדיין מתלבטים. התוצאות המלאות

זמן צפייה: 04:31

שבוע בדיוק לבחירות: סקר חדשות 13 של פרופ' קמיל פוקס המתפרסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית לא שובר את הסטטוס קוו במפת הגושים כשנותר שבוע בלבד לבחירות 2022. עם זאת, יש עתיד בראשות ראש הממשלה יאיר לפיד מתחזקת לשיא של 27 מנדטים על חשבונן של מפלגות העבודה ומרצ שיורדות לארבעה מנדטים כל אחת.

בנימין נתניהו והליכוד יורדים במנדט ל-31, שאותו מקבלת הציונות הדתית שחוזרת לשיא המנדטים שלה בסקרים – 14 מנדטים. המחנה הממלכתי נותרת על 11 מנדטים כמו גם ש"ס ויהדות התורה שממשיכות לשמור על יציבות עם 8 ו-7 מנדטים כל אחת. ישראל ביתנו עולה במנדט ל-6 לעומת הסקר הקודם בחדשות 13 שפורסם ביום חמישי. חד"ש-תע"ל ורע"מ עם 4 מנדטים כל אחת.

שרת הפנים איילת שקד
שרת הפנים איילת שקד | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

במפת הגושים, גוש הימין עם 60 מנדטים מול 56 למפלגות המרכיבות את הקואליציה הנוכחית. מתחת לאחוז החסימה נותרת איילת שקד והבית היהודי, שאמנם מתחזקים ל-2.2 אחוזים – עלייה של 0.7 אחוזים לעומת הסקר ביום חמישי.

בל"ד עם 2.3 אחוזים מתחת לאחוז החסימה. גם הכלכלית של ירון זליכה, צעירים בוערים של הדר מוכתר, חופש כלכלי של אביר קארה ו-30/40 של סטלה וינשטיין מתחת לאחוז החסימה. בדקנו גם את חלוקת המנדטים באשר לאפשרות שאיילת שקד תפרוש מהמרוץ והמפלגות נותרות ללא כל שינוי.

שאלנו גם את הנשאלים בסקר האם כבר החליטו בוודאות למי להצביע או שעדיין מתלבטים. הרוב המוחלט, 65 אחוזים, השיבו כי החליטו בוודאות למי להצביע לעומת 29 אחוזים – כמעט שליש מהנשאלים, שעדיין מתלבטים.

בשאלה נוספת בדקנו מי לדעת הציבור נושא באחריות הגדולה ביותר לעליות המחירים במשק. 32 אחוזים השיבו כי הממשלה אחראית לעומת 14 אחוזים שחושבים שהיצרניות ויבואניות המזון אחראיות. 2 אחוזים בלבד מטילים את האשמה על רשתות השיווק ו-42 אחוזים חושבים שכולם אחראים באותה מידה.

סקר חדשות 13 נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 801 נשאלים, מהם 600 מהאוכלוסיה היהודית ו-201 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט-נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.5 אחוזים.