קודם פתיחת עסקים - ורק בסוף התיכונים: אסטרטגיית היציאה מהסגר

לפי תוכנית משרד הבריאות, שצפויה להימשך חודשים, כאשר מספר הנדבקים היומי יעמוד על פחות מאלף, תיפתח מערכת החינוך עד כיתה ד'. כשמספר הנדבקים יירד ל-250 - ייפתחו מסעדות • המתווה המלא

זמן צפייה: 02:31

מגפת הקורונה: בעוד שעות בודדות (שני) יתכנס קבינט הקורונה, שם ידונו השרים על אסטרטגיית היציאה מהסגר לפי מתווה שאותו יציג משרד הבריאות. מדובר בתוכנית ארוכה ומפורטת שתימשך, כך נראה, חודשים. לעת עתה, מערכת החינוך לא עתידה לחזור לפעילות מלאה בקרוב, והיא צפויה להישאר ברובה מושבתת לאורך הדרך.

על פי השלב הראשון בתוכנית, רק כאשר מקדם ההדבקה ירד ל-0.7 ויהיו כאלפיים נדבקים ביום, יינתן האישור לעסקים שאינם מקבלי קהל לשוב לפעילות וכן למערכת החינוך עד גיל 6. מנגד, משרד האוצר ידרוש לפתוח את המגזר הפרטי באופן מלא כבר מייד אחרי סוכות.

בינתיים, מובילי מחאת "לא יהיה בסגר" פנו לראש הממשלה ואיימו במרד אם הסגר לא יוסר כבר ביום ראשון הקרוב. "חברי הקבוצה, אשר מונה כ-60 אלף בעלי עסקים קטנים מכל רחבי הארץ, החליטו על הצעד כמוצא אחרון על מנת לשמור על מטה לחמם", הסבירו מובילי המחאה, שפירטו במכתב את הקושי עימו הם מתמודדים בימים אלו, והדגישו: "אנחנו לא יכולים לעמוד בסגר נוסף ומיותר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גמליאל מגיבה לסערה: "טעיתי בשיקול דעתי – אשלם את הקנס"

באישור המשטרה: אלפים בהלוויית האדמו"ר שמת מקורונה • תיעוד

תקדים בישראל: חולה קורונה שהשתתף במסיבה הואשם בהפצת מחלה

תוכנית משרד הבריאות ליציאה מהסגר
תוכנית משרד הבריאות ליציאה מהסגר

בדיון, משרד הבריאות יציע לפתוח את מערכת החינוך עד כיתה ד', רק בזמן שמספר הנדבקים היומי יעמוד על אלף בני אדם, כשאחוז הבדיקות החיוביות ירד מתחת ל-10% - ובתנאי שמספר הבדיקות לא יפחת מ-30 אלף.

כשמספר הנדבקים יירד ל-500 אנשים ביום, יוחזרו מקומות העבודה עם קבלת קהל ושירותים. בהמשך, עם 250 נדבקים יומיים, בתי הקפה והמסעדות שפועלים יוכלו לשוב לפעילות. בשלב זה, אם אחוז הבדיקות החיוביות יהיה נמוך מ-2%, ייפתחו מכוני הכושר והבריכות הציבוריות, וגם תחרויות הספורט ישובו להתקיים.

באותו השלב, עם פחות מ-3% חולים קשים ו-2% מאומתים, תותר הפעלת בתי מלון וצימרים, וכן יחזרו גם אירועי התרבות, הפנאי, הכנסים והאירועים. בשלב זה, כל התלמידים - מכיתות ה' עד י"ב, יחזרו לספסל הלימודים.

חנויות בשדרות ירושלים, יפו
חנויות בשדרות ירושלים, יפו | צילום: החדשות 13

לקראת תחילת הדיון, הוציאו בכחול הודעה לפיה יפעלו לאפשר את צמצום המגבלות ופתיחת עסקים שאינם מקבלים קהל והפעלת החינוך לגיל הרך מייד אחרי חג הסוכות, זאת בתנאי שמגמת הירידה תימשך.