הליכוד הציבה הלילה מצלמות בפתחי קלפיות במגזר הערבי • תיעוד

תיעוד: פעילי המפלגה התקינו עשרות אמצעי תיעוד משוכללים, במטרה לזהות את פני המצביעים. זאת, לאחר שבסבב הקודם של הבחירות התגאה ראש המיזם במפלגה בהורדת שיעור ההצבעה במגזר • פרסום ראשון

זמן צפייה: 00:38

פרסום ראשון: מפלגת הליכוד הציבו הלילה (שלישי) עשרות מצלמות משוכללות בפתחי קלפיות במגזר הערבי. זאת, במטרה לזהות את פניהם של המגיעים להצביע. בסבב הקודם של הבחירות באפריל האחרון, התגאה ראש המיזם של הליכוד בהורדת שיעור ההצבעה במגזר הערבי.

עוד בחדשות 13:

שיעור ההצבעה נכון ל-14:00 – 36.5%; עלייה של 0.7% לעומת אפריל

נתניהו: "בחירות צמודות". גנץ: "הצבעה – חובה אזרחית"

נבדק חשד לזיופים בקלפיות; אלימות בין פעילי כחול לבן והליכוד

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190917-1640' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד הצבת המצלמות' kid='1_pv1e3cxe' duration='14'']

מוקדם יותר היום, דווח על חשד לזיופים בכמה מוקדים. בירכא נעצרו שלושה בחשד לניסיון זיוף. ארבע קלפיות נסגרו, ונשלחו משקיפים למקום שיישארו בכל הקלפיות ביישוב עד לסגירתן. טרם ידוע מי יעלה בגורל ההצבעות שכבר היו בקלפיות הללו. כאשר ייפתחו הקלפיות מחדש, תוארך ההצבעה בעיר עד חצות, בליווי של מפקח טוהר הבחירות מטעם הוועדה, אשר יהיה מורשה לצלם כל חשש לאירוע טוהר הבחירות.

בכפר קאסם נבדק חשד לזיוף, כאשר צעיר שככל הנראה התחזה למפקח של ועדת הבחירות עוכב ותושאל על ידי המשטרה. חשוד כבן 20 השליך נפץ מחוץ לקלפי באבו גוש - ונעצר על ידי המשטרה.

תיעוד של התקנת מצלמה בכפר ליד נצרת
תיעוד של התקנת מצלמה בכפר ליד נצרת

בעקבות חשד לזיוף בפורדיס, חברי ועדת הבחירות באופן חריג החליפו היום (שלישי) את כל הנציגים המקומיים וכעת נציגי ועדת הבחירות יושבים במקומם. משטרה הייתה במקום. בקלפי בכרמיאל נתפס אדם שחילק מעטפות עם הפתק ג' - הוא הורחק על ידי המשטרה. ברהט עוכב לחקירה מצביע, בחשד שניסה לשלשל לקלפי כמה מעטפות.

המשטרה סגרה הבוקר לזמן קצר את הקלפי באום אל-פחם עקב הפרות סדר וצילום אסור על ידי משקיף. הקלפי נפתחה מחדש לאחר החלפת המשקיף. כמו כן, נציג ועדת הבחירות דיווח לוועדה על מזכיר קלפי פעיל ימין שהגיע לשם כשהוא חמוש באקדח. מהוועדה נמסר שחל איסור מוחלט להיכנס עם נשק לקלפיות.

מ''מ המפכ''ל, ניצב מוטי כהן, בביקור בקלפי בעיר סכנין
מ''מ המפכ''ל, ניצב מוטי כהן, בביקור בקלפי בעיר סכנין | צילום: דוברות המשטרה

מ"מ המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, הגיע לביקור בקלפי בעיר סכנין על מנת לסייר בקלפי ולעמוד מקרוב על היערכות כוחות המשטרה בקלפי ובסביבתה: "יום הבחירות הוא יומה של הדמוקרטיה הישראלית. משטרת ישראל פרוסה בכל רחבי הארץ בכוננות שיא על מנת לשמור את הסדר הציבורי בקלפיות ולהבטיח את טוהר הבחירות. תפקידה של משטרת ישראל הוא לאפשר הליך בחירות תקין וסדור, ולאפשר לבוחר הישראלי להגיע לקלפי בבטחה ולהצביע כפי ראות עיניו ללא חשש".