לפיד: "לא כל ההחלטות של הממשלה יהיו נכונות"

בצל הביקורת, שר החוץ שנחשף לחולה מאומת, פרסם פוסט ובו הבהיר כי יהיו טעויות בדרך. "כשאתה עובד מהר, יש טעויות. המבחן הוא היכולת לעבוד יחד ולתקן בזמן אמת", אמר לפיד והדגיש בנוגע לפיצויים: "נדאג לזה, אבל לממשלה אין כסף בלתי מוגבל"

זמן צפייה: 05:09

שר החוץ ויו"ר יש עתיד הגיב היום (שני) לביקורת נגד הממשלה על התנהלותה בטיפול בהתפשטות נגיף הקורונה. לפיד היה אמור לנאום בישיבת סיעה, אך לאחר שנחשף לחולה מאומת, הסיעה בוטלה ולפיד יצא לביתו.

בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו הוא התייחס לביקורת וכתב: ,מול הקורונה, לא כל ההחלטות של ממשלת ישראל יהיו נכונות. לא יהיה מצב של אפס טעויות. אין דבר כזה. לא בישראל, לא בשום מקום אחר. השאלה אם אנחנו רוצים לכעוס, או להתמודד יחד".

עוד כתב לפיד כי "כשאתה עובד מהר, יש טעויות. המבחן הוא היכולת לעבוד יחד ולתקן את הטעויות בזמן אמיתי. אנחנו מודעים לתורים בבדיקות. אנחנו מודעים לזה שצריך להסדיר את בתי הספר. אנחנו יודעים שיש עסקים שנפגעים. אנחנו מטפלים עכשיו. טוב יותר ומהר יותר מרוב ממשלות העולם, אבל לא מושלם. זה גם לא יהיה מושלם. זה יהיה הטוב ביותר שאפשר בתנאים של אי ודאות, לעתים קרובות עם פחות מדי מידע".

לפיד התייחס גם לפיצוי לעסקים וכתב: "אנחנו צריכים לאזן בין הצורך לשמור על ענפים כלכליים שלמים שנפגעו, לבין האחריות שלנו למשק ולעתיד הכלכלה. אנחנו לא נפקיר אנשים שהמגיפה פגעה בהם, נדאג לפיצויים, אבל לממשלה אין כסף בלתי מוגבל".

שר החוץ שלח מסר גם לאזרחים הלא-מחוסנים: "אנחנו צריכים לאזן בין הזכויות שיש לכל אזרח, לבין העובדה שהלא מחוסנים מסכנים את עצמם ומסכנים כל אחד מאתנו. הם צריכים לדעת שלהחלטות שלהם יש מחיר".

מוקדם יותר התייחס שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס היום במהלך ישיבת סיעתו להמשך התפשטות נגיף הקורונה ואמר כי "מחכים לנו חודשיים לא קלים, אבל זה לא סוף העולם. להגיע למסקנות אפוקליפטיות תוך 10 ימים זה פשוט לא אחראי".

שר האוצר אביגדור ליברמן בהצהרה
שר האוצר אביגדור ליברמן בהצהרה | צילום: ערוץ כנסת

כמו כן, התייחס השר ליברמן להיעדרותו מישיבת קבינט הקורונה שיתכנס מחר: "מי שמייצג את משרד האוצר בדיונים האלה זה השר חמד עמאר. אני מדי פעם מצטרף כשיש צורך. כשאין צורך, אני הרבה יותר סומך על השר עמאר מאשר על עצמי". עוד הוסיף נשר: "אנחנו מנהלים מדיניות של ניהול סיכונים, ניהול נכון".

על דברי שר הבריאות ניצן הורוביץ אמש במהדורה המרכזית ש"הממשלה עושה עבודה מצוינת": "שר הבריאות עושה עבודה מצוינת בתנאים לא פשוטים. לפעמים אני מסכים איתו ולפעמים יש חילוקי דעות. לגבי הממשלה, אני האחרון שאחלק ציונים. בשביל זה יש אתכם העיתונאים. אתם תחלקו ציונים ואנחנו נעבוד". לצד זאת, ליברמן הביע תמיכה בקיצור ימי הבידוד ל-5 בלבד.