ההסתבכות של להב"ה: נפתחה בדיקה כנגד הקרן שמממנת את הארגון

עקב פנייה של השר לביטחון הפנים לפני כחודש, רשם העמותות החל לבחון את התנהלות "הקרן להצלת ישראל", שבה חברים בנצי גופשטיין ואיילה בן גביר. על פי החשד, הקרן הוקמה כגוף קש • פרסום ראשון

ראש ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין
ראש ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין | צילום: חדשות 13

רשם העמותות פתח בבדיקת התנהלות "הקרן להצלת עם ישראל" והקשר שלה לארגון להב"ה - כך פורסם לראשונה היום (ראשון) בחדשות 13. העמותה, בה חברים בנצי גופשטיין ואיילה בן גביר, היא הגוף המממן את הארגון למניעת התבוללות בארץ הקדוש (להב"ה).

הבדיקה נעשית במטרה לברר אם הקרן היא גוף קש שמטרתו להעביר תרומות וכך להב"ה, שאינה עמותה רשומה, יכולה לפעול בלי פיקוח ובלי חובות רגולטוריות. לפי אתר "גיידסטאר", המרכז מידע על עמותות בישראל, הקרן קיבלה תרומות בסך 650 אלף שקל בשנת 2019.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט: "נגיש כתבי אישום ונעקוב דיגיטלית אחר מפרי בידוד"

עימותים פרצו בהר הבית; רע"ם: "מסגד אל-אקצא בלעדי למוסלמים"

השיטפונות בגרמניה: מנהיגי אירופה מאשימים את משבר האקלים

כזכור, לפני כחודש פורסם בחדשות 13 כי השר לביטחון פנים עמר בר לב ויו"ר ועדת חוץ וביטחון רם בן ברק, פועלים להגדרת ארגון להב"ה כארגון טרור. בין היתר, בר לב פנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה לעזור מבחינה משפטית ובמקביל בן ברק שלח מכתב לשר הביטחון בני גנץ בבקשה דומה.

בנוסף, בן ברק פעל להוציא אל מחוץ לחוק גם את "הקרן להצלת עם ישראל", ושלח מכתב לרשם העמותות בנושא. לחדשות 13 אמר בן ברק כי "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שארגונים קיצוניים ישליטו טרור ויפגעו באנשים חפים מפשע, בין אם יהודים ובין אם ערבים".