אחרי פרישת גנץ: "חוק הרבנים" השנוי במחלוקת חוזר לוועדת החוקה

אחרי שהוחלט לעצור את חקיקתו בעקבות ביקורת רבה שהתעוררה, ביום שלישי תתקיים בוועדה בראשות ח"כ רוטמן דיון בהצעת החוק שמטרתה להעביר את הסמכות למנות רבנים - מהרשויות המקומיות לרבנות הראשית. מהמחנה הממלכתי נמסר: "מנענו את קידום החוק לפני 3 חודשים, ונעשה הכל כדי לסכל אותו גם כעת"

זמן צפייה: 00:59

אחרי שהוחלט לעצור את חקיקתו בעקבות ביקורת רבה שהתעוררה, ביום שלישי צפוי להתקיים בוועדת חוקה, חוק ומשפט בראשות ח"כ שמחה רוטמן דיון ב"חוק הרבנים" השנוי במחלוקת, שמטרתו להעביר את הסמכות למנות רבנים - מהרשויות המקומיות לרבנות הראשית.

ממפלגת המחנה הממלכתי נמסר בתגובה: "נתניהו והקואליציה שלו מוכיחים שוב שאצלם הפוליטיקה מעל לכל - העיקר לשרוד. דווקא עכשיו, כשהצפון בוער והדרום במלחמה, מחליטים בקואליציה לקדם חוק מעוות, ללבות את הקרע בעם ולשבור שיאים חדשים של ניתוק. מנענו את קידום החוק לפני 3 חודשים, ונעשה הכל כדי לסכל אותו גם כעת. צריך לחזור לעם ולבקש את אמונו, ולהרכיב ממשלה לאומית, ממלכתית, ציונית שתוכל לאתגרים".

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) מסרה בתגובה: "הם מספרים לנו שביחד ננצח, אבל תקועים עמוק בשישה באוקטובר כשהם רוצים לנצח את כל מי שהוא לא הם".

בניין הרבנות הראשית בירושלים
בניין הרבנות הראשית בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לפי הצעת החוק, שיזמו רוטמן וח"כ ארז מלול מש"ס, שר הדתות יוכל לאלץ כל עיר, יישוב או שכונה למנות רב, גם אם אינם מעוניינים בכך. בנוסף, החוק יחייב את הרבנים לחתום על מסמך נאמנות לרבנות הראשית ולהיות כפופים אליה הלכתית ולהגדיל משמעותית את מספר הרבנים שמקבלים משכורת מהמדינה.

גם בתוך הליכוד הביעו התנגדות לחוק, ובעקבות כך בחודש מרץ ירדה הצעת החוק מסדר היום. ח"כ עמיחי שיקלי שיגר אז מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו ביקש להסיר את הצעת החוק מסדר היום, וגם ח"כ אלי דלל מהליכוד הביע התנגדות לחוק.

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כינה אז את ההצעה "חוק הג'ובים" ותקף: "החוק הזה יעלה לציבור ביוקר. הוא נועד אך ורק כדי לשמר את הקואליציה ולא כדי לשרת את הציבור. העובדה שהממשלה מקדמת חוקים כאלה שנויים במחלוקת בעת הזו מוכיחה דבר אחד - הם עסוקים בהישרדותם הפוליטית ותו לא".