אחרי חילופי ההאשמות: לפיד ונתניהו נפגשו לעדכון ביטחני

לקראת החתימה של המעצמות על הסכם הגרעין מול איראן, ראש הממשלה נועד עם ראש האופוזיציה לתדרוך ביטחוני בנושא הפעילות שמובילה ישראל על מנת להשפיע בנושא. נתניהו תקף: "יצאתי יותר מודאג ממה שנכנסתי - גנץ ולפיד לא עושים כלום". ב"יש עתיד" הגיבו: "ממשיך לחבל ולסכן את אזרחי ישראל"

זמן צפייה: 02:37

אחרי חילופי ההאשמות ביניהם אמש, ראש הממשלה יאיר לפיד נועד הערב (שני עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לפגישת עדכון ביטחוני. מלשכת רה"מ נמסר כי לפיד יתדרך את נתניהו בנושא הסכם הגרעין עם איראן והפעילות המדינית והביטחונית שמובילה ישראל על מנת להשפיע בנושא, כמו גם בסוגיות בטחון לאומי נוספות.

"בנושאים של בטחון לאומי אין בישראל אופוזיציה וקואליציה", מסר רה"מ לפיד לפני הפגישה, "ישראל חזקה ותפעל יחד כדי לשמור על האינטרסים הבטחוניים שלה מפני אלה שמנסים לפגוע בנו". בפגישה השתתף גם המזכיר הצבאי לראש הממשלה האלוף אבי גיל, וגורמים בלשכת לפיד אמרו בתום הפגישה: "הייתה פגישה עניינית, נתניהו עודכן בהרבה דברים שקרו בשנה וחצי האחרונות והוא לא יודע אותם"

בנימין נתניהו ויאיר לפיד
בנימין נתניהו ויאיר לפיד | צילום: חדשות 13

בצאתו מהפגישה אמר נתניהו לכתבים שחיכו לו כי הוא יצא מהעדכון מודאג יותר ממה שנכנס אליו. נתניהו ביקש להבהיר כי יתמוך בכל עמדה פומבית תקיפה נגד ההסכם המסוכן, לדבריו, עם איראן, אולם לטענו הוא אינו רואה תגובה כזאת: "להפך, לצערי לפיד וגנץ נרדמו בשמירה בשנה האחרונה, בעוד שממשל ביידן דוהר למה שראש המוסד מכנה, ובצדק, אסון אסטרטגי למדינת ישראל. והם לא עושים כלום"

לפי נתניהו, ראש הממשלה ושר הביטחון אמורים לעשות הכל כדי ליצור לחץ על ממשל ביידן שלא לחתום על ההסכם, דרך הפוליטיקה והתקשורת האמריקנית, אולם הם לא עושים זאת. בתוך כך, נתניהו ביקש למסור להנהגת איראן: "בראשון לנובמבר נקים הנהגה חזקה איתנה ותקיפה, שעם הסכם או בלי הסכם תבטיח שלאיראן עולם לא יהיה גרעין".

ממפלגת יש עתיד נמסר: "בנוסף לנזק האדיר שגרם במהלך כהונתו, ממשיך יו"ר האופוזיציה לחבל ולסכן את ביטחון אזרחי ישראל. בזמן שנתניהו ימשיך להפיק ולביים סרטונים מנותקים, ממשלת ישראל בראשות לפיד תעשה הכל במטרה לשמור על האינטרס הלאומי-ביטחוני".

רה"מ לפיד אמר בתגובה: "אני לא מוכן להיכנס להתכתשות הזאת כי זה פוגע בבטחון ישראל. יש חשיבות רבה לעמדה ישראלית מאוחדת אל מול הניסיון של האיראנים להשיג נשק גרעיני. אני קורא ליו"ר האופוזיציה ולכולם לא לתת לשיקולים פוליטיים לפגוע בבטחון הלאומי שלנו".

בנימין נתניהו בסיום פגישת העדכון עם לפיד
בנימין נתניהו בסיום פגישת העדכון עם לפיד

כזכור, גם אמש תקף נתניהו את לפיד ואת שר הביטחון בני גנץ, ופרסם סרטון וידאו בו הוא אמר: "במשך 12 שנה נאבקנו בנחישות בהסכם הזה ואף הבאנו את ארה"ב לסגת ממנו. אבל בשנה היחידה שלהם בשלטון, לפיד וגנץ איפשרו לארה"ב ואיראן להגיע להסכם גרעין שמסכן את עתידנו".

לפיד הגיב בחשבון הטוויטר שלו: "כשנתניהו היה ראש ממשלה כל מה שהוא עשה בעניין האיראני היה מסיבות עתונאים ומצגות. הנזק שגרם במהלך כהונתו לשתי הסוגיות האסטרטגיות החשובות ביותר לישראל - המאבק בגרעין האיראני והיחסים עם ארה"ב - הוא חמור ועמוק ואנחנו עדיין מתקנים אותו".

"אנחנו פועלים כל יום לחזק את יכולותיה של המדיניות והביטחוניות של ישראל שהוזנחו במשך שנים ארוכות", הוסיף לפיד, "לכן זימנתי מחר את ראש האופוזיציה לתדרוך בטחוני להתעדכן בפרטים, שלפחות יהיה לו מושג על מה הוא מדבר בסרטים שהוא עושה".

נתניהו הגיב לציוץ וכתב: "מר לפיד, כנראה שכחת שבזמנו תקפת אותי ותמכת בהסכם הגרעין המסוכן הקודם, ואילו אנחנו הצלחנו להוציא את ארה״ב מההסכם הרע הזה. אסביר לך על כך מחר".

הנשיא הרצוג ונשיא שוויץ איניאציו קאסיס
הנשיא הרצוג ונשיא שוויץ איניאציו קאסיס | צילום: חיים צח, לע''מ

בתוך כך, נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר היום בהצהרה לצד נשיא שוויץ בביקורו הרשמי: "מדינת ישראל חולקת עם שוויץ את המחויבות לשלום, ושואפת בכל מאודה לשלום עם כל שכנותיה כמובן עם שכנינו הפלסטינים, שכנינו הכי קרובים. לצערי, העימות האחרון עם גורמי טרור בעזה, בו נורו למעלה מאלף טילים על יישובנו, נכפה עלינו. נאלצנו להיאבק כנגד איומי טרור ולהגן על אזרחינו".

"אני שמח שהשלווה שבה לערינו, לישובנו ולכפרינו והאזרחים שבו אל שגרת חייהם. אני מבקש בהזדמנות זו להודות לכל מי שנטלו חלק במאמץ להשגת השקט. אנו מודים במיוחד למצרים ולקטאר, אשר הפגינו מנהיגות המחוייבת ליציבות אזורית. אנו מקווים ומתפללים כי בנינו בעזה ישובו הביתה במהרה, כפי שאמרתי לך בפגישתנו. המזרח התיכון עומד בצומת דרכים קריטי. בעוד הסכמי אברהם יצרו הזדמנויות נוספות להפיכת אזורנו למוקד של יציבות, שלום, ושגשוג - איראן ושלוחותיה ממשיכות להפיץ טרור ולחתור תחת הגורמים המתונים".

"אני קורא לכל הממשלות וכמובן לממשלת שוויץ להתנגד לתכנית הגרעין האיראנית ללא תנאי וללא סייג. איראן חרטה על דגלה את השמדת ישראל והיא פועלת ללא לאות לערער את יציבות האזור והעולם כולו. אנו מצפים ממשפחת העמים, להבהיר את הנקודה הזאת באופן חד וברור: הקהילה הבינלאומית, והעמים שדוחפים בגאווה לשלום בינלאומי, לא יכולות לקבל קריאות ומאמצים להשמדת חברה מדינה ריבונית של האו"ם. אסור לתת להתנהלותה של איראן לעבור בשתיקה. אסור לתת לפעולותיה של איראן לעבור ללא ענישה. והכי חשוב, אסור להרשות שמדינה שכזו תהיה בעלת יכולות גרעיניות. יש לעשות הכול כדי למנוע יכולות אלה מאיראן".