נתק בין בנט ללפיד: רה"מ החליפי לא הוזמן לדיון על רוסיה

כבר בתחילת המלחמה בין רוסיה לאוקראינה נראו פערים של ממש בין הקו הדיפלומטי שבו נקט רה"מ לשעבר לבין רה"מ הנוכחי, ולאורך כל הימים האחרונים לפיד לא התייעץ עם בנט בסוגיה - ולא נערכה ביניהם אף פגישה או שיחה בנושא. שר בממשלה אמר: "זה חוסר הבנה לא לשלוח את בנט לפוטין. לפיד זורק את הקשר והגשר שנבנה בשנה האחרונה מחשש שבנט יאפיל עליו"

זמן צפייה: 01:44

כבר בתחילת המלחמה בין רוסיה לאוקראינה נראו פערים של ממש בין הקו הדיפלומטי שבו נקט ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט לבין זה של ראש הממשלה הנוכחי יאיר לפיד, וכשהמשבר בין ישראל לרוסיה הולך ומחריף נראה כי גם המשבר האישי בין רה"מ לרה"מ החליפי הולך ומעמיק, כך פורסם הערב (שני) במהדורה המרכזית.

לאורך כל הימים האחרונים לפיד לא התייעץ עם בנט בסוגיה הרוסית, ולא נערכה ביניהם אף פגישה או שיחה בנושא. יתרה מכך, לדיון החשאי שקיים אתמול לפיד עם כמה שרי ממשלה - בנט בכלל לא הוזמן. כמה שרים הביעו תמיהה סביב ההחלטה הזו של לפיד, ושר בממשלה אמר הערב לחדשות 13: "זה חוסר הבנה לא לשלוח את בנט לפוטין. לפיד זורק את הקשר והגשר שנבנה בשנה האחרונה מחשש שבנט יאפיל עליו".

מתברר כי זה לא רק עניין של אסטרטגיה שונה, אלא שבין השניים יש פער אמיתי בתפיסות לגבי דרך הפעולה מול רוסיה, כאשר בשעה שבנט אמר שהוא לא מתעטף בדגל אוקראינה אלא בדגל ישראל, לפיד גינה את הפלישה לאוקראינה.

ראש הממשלה הנכנס יאיר לפיד ולשעבר - נפתלי בנט
ראש הממשלה היוצא נפתלי בנט וראש הממשלה הנכנס יאיר לפיד | צילום: חיים צח / לע''מ

מלשכת ראש הממשלה לפיד נמסר: "כל הנסיונות לסכסך בין רהמ החליפי לרהמ לא יצליחו. הם מתואמים ומתייעצים הרבה, וקרובים מתמיד". מסביבת בנט נמסר: "היחסים בין לפיד לבינו טובים כתמיד, והוא ישמח לסייע במשבר עם רוסיה ככל שהוא יידרש".

גם הערב לא יצאה המשלחת הישראלית המשותפת למשרד רה"מ, משרד החוץ, משרד המשפטים ומשרד הקליטה, שהייתה אמורה לצאת למוסקבה במטרה להבטיח את המשך הפעילות של הסוכנות היהודית ברוסיה, לאחר שלא הצליחה לקבל את האישורים ממוסקבה, וכרגע היציאה כולה בסימן שאלה. בתוך כך, כפי שפורסם אתמול בחדשות 13, לפיד סיכם עם הנשיא יצחק הרצוג לעבוד יחד לפתירת המשבר מול רוסיה.