לפיד: "במשך 20 שנה נתניהו בנה מערך מושחת של שטיפת מוח"

יו"ר סיעת יש עתיד במפלגת כחול לבן תקף בחריפות את ראש הממשלה, והצהיר כי "יש לו שני עיתונים ותחנת טלוויזיה שעובדים אצלו, שרי ממשלה שזוחלים סביבו על הגחון - נטולי דעה משלהם"

זמן צפייה: 02:00

יו"ר סיעת יש עתיד במפלגת כחול לבן, יאיר לפיד, תקף היום (רביעי) את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ברקע הבחירות הקרבות. "במשך 20 שנה בנה נתניהו מערך מושחת שעובד בשבילו, מכונה של שטיפת מוח. הוא מפיץ רעל בכמויות אדירות". את הדברים אמר לפיד בישיבת הסיעה של כחול לבן.

"לנתניהו יש שני עיתונים שעובדים אצלו, תחנת טלוויזיה משלו, שדרני רדיו שמקבלים דף מסרים ישר מנתן אשל", המשיך לפיד. "יש לו כסף בלי הגבלה, אף אחד לא יודע מאיפה, הוא שופך מאות מיליונים על הרשתות החברתיות. יש לו שרי ממשלה שזוחלים סביבו על הגחון - נטולי דיעה משלהם".

עוד הוסיף לפיד כי "נתניהו לא מתראיין, הוא בבונקר, אבל הוא בנה מגפון - ואז הוא מתבכיין שהתקשורת שמאלנית. מחפש כל היום איזה גרבוז להיעלב ממנו, שהוא יוכל להגיד שרודפים אותו. חצי מהתקשורת משותקת מרוב פחד, והחצי השני עובד אצלו. הוא השתלט על המערכת".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

תמה פגישת נתניהו, פרץ וסמוטריץ' – אין הבנות על חלוקת התיקים

גנץ על השותפות: "לפיד שילם מחיר פוליטי על המהלך הזה"

לפיד ונתניהו
לפיד ונתניהו | צילום: נענע10 סטודיו

בשבוע שעבר התייחס יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לבחירות המתקרבות, ואמר: "אנחנו ניצבים בפני פארסה אחת גדולה, שערורייה, ביזיון, בדיחה לאומית רעה ששווה 5-4 מיליארד שקלים. עכשיו ברור לנו שיש עוד 5-4 מיליארד סיבות לא להצביע לנתניהו. אזרחי ישראל יודעים שאנחנו יוצאים לבחירות מסיבה אחת בלבד – כי ביבי רוצה להציל את עצמו.

"נתניהו יכול היה להחזיר את המנדט לנשיא ואנחנו היינו מרכיבים ממשלה", הוסיף גנץ. "הוא לא עשה את זה מסיבה פשוטה, כי הוא חייב לעמוד בראש - כי כשהוא עומד בראש, מחלל בחליל וכולם הולכים אחריו, הוא שולט בעניינים. הוא חייב לחוקק את חוקי החסינות ופסקת ההתגברות בעקבותיו, הוא חייב לייצר לעצמו מבצר משפטי, גם במחיר מיליארדי שקלים ששייכים לנו".

בני גנץ ויאיר לפיד
בני גנץ ויאיר לפיד | צילום: החדשות 13

יו"ר כחול לבן המשיך וטען כי "גם את הבחירות הקודמות נתניהו הקדים בגלל אותו שיקול משפטי פרוצדוריאלי שיאפשר לחסום תהליכים שיכולים להתרחש מולו. זו בעיניי אגואיסטיות מוחלטת שמובילה לטירוף מערכות ארצי. שלוש כנסות באותה שנה, שתי מערכות בחירות - שנה אבודה בכלכלה הישראלית. באנו לעצור את הטירוף הזה".

עוד הוסיף גנץ: "אני מציע לא להתבלבל, גוש הימין מונה 48-47 מנדטים כי מצמידים אליו את החרדים באופן אוטומטי, זה לא צריך להיות כך. אנחנו מפלגת מרכז ענקית, נדע לקרוא למי שצריך להתחבר אלינו. אנחנו באים לפתור את הבעיה".