היועמ"שית: "מופעל עלינו לחץ להטות את שיקול דעתנו, לא אירתע"

גלי בהרב-מיארה אמרה בכנס של הפרקליטות, כי "לאחרונה התגברו המתקפות על מערכת אכיפת החוק ושומרי הסף במדינה. זהו ניסיון ציני ובוטה לקעקע את הלגיטימיות של מערכת אכיפת החוק. "מופעל עלינו לחץ לקבל החלטות מסוימות בתיקים קונקרטיים. אני לא אירתע ואני יודעת שגם אתם לא"

זמן צפייה: 02:07

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, אמרה היום (שלישי) בכנס הפרקליטות להצגת התכנית הרב-שנתית. היא התייחסה לתיקי נתניהו ואמרה כי "לאחרונה התגברו המתקפות על מערכת אכיפת החוק ושומרי הסף במדינה. זהו ניסיון ציני ובוטה לקעקע את הלגיטימיות של מערכת אכיפת החוק.

לדברי בהרב-מיארה, "מופעל עלינו לחץ לקבל החלטות מסוימות בתיקים קונקרטיים שאתם (הפרקליטים - א.ג) מנהלים או בתיקי חקירה שאתם בוחנים. גם בייעוץ המשפטי מופעל עלינו לחץ להטות את שיקול דעתנו המקצועי ולהפר את חובתנו כשומרי סף. לא אירתע".

היא הוסיפה: "אני יודעת שפרקליט המדינה אינו נרתע גם הוא וכך גם אתם כולכם. נמשיך לפעול כתמיד. לפי העובדות. לפי הדין. באופן עקבי ושוויוני".

Whatsapp Image 2023 03 17 At 1
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דבריה של היועצת המשפטית לממשלה באים על רקע ה"זובור" שנערך לה על-ידי הממשלה בשבוע שעבר, בדיון שנגע להפגנות. בישיבה קרא השר דוד אמסלם לפיטורי, וכשראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה להשתיק אותו, ענה לו אמסלם: "אתה בניגוד עניינים". שרת התחבורה מירי רגב קראה גם היא לפיטורי בהרב-מיארה: "אם היועמ"שית מחליטה הכול אבל לא מסוגלת לעזור לממשלה לתפקד - אולי צריך לפטר אותה".