טראמפ על ריאיון קושנר בחדשות 13: "מתאמץ לנקות אחרי ביידן"

נשיא ארה"ב התייחס לדברי חתנו על אחד המועמדים המובילים במפלגה הדמוקרטית: "הרבה ממאמציו מתמקדים בבלגאן שביידן השאיר אחריו כסגן נשיא" • גם כלי תקשורת בולטים בארה"ב ציטטו את דברי קושנר

זמן צפייה: 02:19

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס הבוקר (רביעי) לריאיון הבלעדי של יועצו הבכיר, חתנו ואיש סודו ג'ארד קושנר בחדשות 13, שאמר שהוא מבלה הרבה מזמנו ב"לנקות את הבלגאן" אחר סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן: "הרבה ממאמציו של קושנר בבית הלבן ממוקדים בלנקות אחרי הבלגאן שהשאיר אחריו ג'ו ביידן כסגן נשיא. לדוגמה, רפורמות במשפט הפלילי ומשיכת חוקים נוקשים שנוצרו ונכתבו על ידי ג'ו הישנוני".

כלי תקשורת בולטים בארצות הברית התייחסו לדבריו של קושנר, שתקף את ביידן לאחר שזה אמר שזה לא ראוי שקושנר יעזור לתווך בהסכם שלום בין הפלסטינים לישראל והבטיח שאם הוא יבחר, הילדים שלו לא יקבלו תפקידים בבית הלבן: "הילדים שלי לא הולכים לשבת בישיבות קבינט".

כאמור, אמש התראיין קושנר לראשונה לכלי תקשורת ישראלי. בריאיון הבלעדי לחדשות 13 התייחס קושנר לפולנטר הפוליטי בישראל, לתוכנית השלום של טראמפ והמתח עם הרשות הפלסטינית. כמו כן, יועצו הבכיר של הנשיא האמריקני התייחס גם לחיסולו של מנהיג דאע"ש אבו בכר אל-בגדאדי, למצב בסוריה, להתפתחויות השונות במזרח התיכון ואפילו לקידוש שערך עם טראמפ.

בהתחלה התייחס קושנר להשפעת ארצות הברית במזרח התיכון ולישראל, ואמר כי "כל האזור משתנה עכשיו. אחרי הביקור כאן אני ממשיך לסעודיה. יש עמדה שונה באזור - מדינות רוצות לעשות עסקים עם ישראל. מבחינה כלכלית יש רצון רב לשיתוף פעולה צבאי עם ישראל, אבל צריכה להיות ממשלה, שתנצל את ההזדמנויות האלה".

ג'ארד קושנר בריאיון לחדשות 13 | צילום: חדשות 13

קושנר התייחס לפגישותיו עם יו"ר כחול לבן בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו ולפולנטר הפוליטי בישראל, ואמר כי הוא "חושב ששני המנהיגים רוצים להעביר למדינה את המסר שהבאתי איתי - שנפתחות הזדמנויות חשובות באזור, אבל ישנן הזדמנויות נוספות שנוכל לנצל יחד, לכן יהיה נהדר אם ישראל תמצא את הדרך להרכיב ממשלה". עוד הוסיף: "הם המומחים בטיפול בעניין זה ואני מקווה שהם ימצאו דרך לעשות זאת".

בהמשך התייחס יועצו וחתנו של טראמפ לאמירותיו של סגן נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ו ביידן, שאמר כי זה לא ראוי שטראמפ מינה את מקורבו ליועצו הקרוב. על כך השיב קושנר כי "הוא זכאי לדעה משלו, אבל חלק גדול מהעבודה שנתן לי הנשיא בשלוש השנים האחרונות היה לנקות את הבלגן שהשאיר מאחוריו ביידן. הנשיא זכאי לבחור את הצוות שלו ועבדנו איתו זמן רב ואני חושב שעשינו עבודה טובה".

קושנר התייחס לחייו עם בתו של הנשיא, איוונקה טראמפ, וסיפר כי "לפני עשר שנים היה לנו מזל והתחתנו. חיינו בעשר השנים האחרונות היו מסע מדהים. זה לא התנהל בדיוק כמו שציפינו, אבל באופן כללי זו הייתה חגיגה יפה מאוד ונהנינו מאוד יחד". חתנו של טראמפ אף סיפר כי טראמפ היה בביתם כשעשו קידוש באחד מימי שישי.