אחרי האיחוד בימין: גוש נתניהו יורד ל-59 מנדטים

סקר חדשות 13: הליכוד מתאושש בשני מנדטים לעומת הסקר הקודם, אך הגוש יורד מתחת ל-61. סמוטריץ' ובן גביר זוכים ב-12 מנדטים אחרי האיחוד, שקד שוב מתחת לאחוז החסימה. וכמה היו רוצים לראות את בן גביר בממשלה? התוצאות המלאות

זמן צפייה: 06:19

ירידה לגוש הימין: סקר חדשות 13 של פרופ' קמיל פוקס המתפרסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית מעלה כי גוש המפלגות התומכות בבנימין נתניהו זוכה ב-59 מנדטים בלבד, שניים פחות לעומת הסקר שפורסם לפני שבוע. הירידה היא לאחר האיחוד בין בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר.

בסקר הערב זוכים השניים במפלגה המשותפת ב-12 מנדטים לעומת 16 מנדטים שקיבלו השניים כשכל אחד מהם רץ בנפרד. ש"ס ויהדות התורה נותרות ללא שינוי עם 8 ו-7 מנדטים בהתאמה.

איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ'
מקבלים 2 מנדטים פחות לעומת ריצה נפרדת. בן גביר וסמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מן העבר השני, יש עתיד ויאיר לפיד עולים במנדט ל-24 לעומת הסקר בשבוע שעבר. המחנה הממלכתי מתחזק אמנם במנדט אחד ל-13, אך עדיין המפלגה המשותפת לא מצליחה להמריא. שאר המפלגות בגוש שמרכיב את הקואליציה הנוכחית נותר ללא שינוי: ישראל ביתנו עם 6 מנדטים, העבודה עם 5, מרצ ורע"מ עם 4 כל אחת. הרשימה המשותפת נותרת על חמישה מנדטים.

גם הפעם, הרוח הציונית של שקד והנדל לא עוברת את אחוז החסימה. מפלגות נוספות שלא עוברות את אחוז החסימה הן הכלכלית של ירון זליכה עם 1.3 אחוז תמיכה וישראל חופשית דמוקרטית של אלי אבידר עם 0.3 אחוז תמיכה.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, נתניהו ממשיך להוביל על לפיד עם 48 אחוזי תמיכה מול לפיד שמקבל 31 אחוזי תמיכה (עלייה של שני אחוזים לעומת השבוע שעבר). גם בין נתניהו לגנץ, שר הביטחון עולה מעט אך נתניהו עדיין מוביל בפער גדול עם 48 אחוזי תמיכה מול 29 אחוזים לגנץ.

לפיד וגנץ. ארכיון
הציבור חושב שנתניהו ניהל טוב יותר את משבר הסכם הגרעין לעומתם. לפיד וגנץ | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

שאלנו גם את הנשאלים בסקר מי טיפל יותר טוב בהסכם הגרעין עם איראן. הרוב חושבים שנתניהו טיפל טוב יותר וקיבל 43 אחוזים מול לפיד וגנץ שקיבלו 21 אחוזים בלבד. 12 אחוזים השיבו ששניהם באותה מידה ו-24 אחוזים השיבו כי אינם יודעים.

שאלה נוספת הייתה האם הייתם רוצים שאיתמר בן גביר יכהן כשר בממשלת ישראל. 48 אחוזים השיבו כי אינם רוצים מול 27 אחוזים שהשיבו שהיו רוצים לראות אותו סביב שולחן הממשלה. 17 אחוזים השיבו שלא אכפת להם ו-8 אחוזים השיבו כי אינם יודעים.

סקר חדשות 13 נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 704 נשאלים, בהם 600 מהאוכלוסיה היהודית ו-104 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7 אחוזים.