בן גביר קיצוני, עבאס מכיר במדינה יהודית: מתן כהנא בריאיון

הח"כ במחנה הממלכתי מאמין שראש המפלגה בני גנץ הוא "המנהיג היחיד שיצליח לאחד אנשים שלא חושבים אותו הדבר". הוא קורא לבן גביר פרובוקטור וממליץ לשותפתו לשעבר איילת שקד לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים

זמן צפייה: 06:32

חבר הכנסת ממפלגת המחנה הממלכתי מתן כהנא, לשעבר השר לשירותי דת, התראיין היום (שישי) לאלמוג בוקר וניסה לגשר על פערי האידאולוגיות במפלגתו: "יש דברים שכולנו יכולים להסכים עליהם, אותם אנחנו נקדם תחת בני גנץ".

"זאת מפלגה שמבינה שעכשיו צריך ללכת ביחד, אי אפשר להתפצל לכל מיני דברים שלא רלוונטיים בנקודה הזאת", אמר כהנא. "כולנו מבינים שיש דברים שקריטיים עכשיו למדינת ישראל ורק ביחד נוכל להעביר אותם. אנחנו מחדשים את הברית של מקימי הארץ ומגיניה, אנחנו פורשים את האוהל המחלקתי מעל כולנו ואנחנו עושים את זה ביחד, גם אנשים שלא בהכרח מסכימים על כל דבר".

בני גנץ וגדי איזנקוט
בני גנץ וגדי איזנקוט

כהנא הגיב על דבריו של חברו למפלגה ומי ששיבץ אותו לרשימה, גדי איזנקוט, שאמר כי מי שרוצה לבטל את חוק ההתיישבות יוביל לאסון, והבהיר כי איזנקוט התכוון להתיישבות בגוש קטיף ועל כך "רוב אזרחי ישראל מסכימים איתו". כהנא הוסיף כי "התיישבות היא ציונות והתיישבות היא ביטחון, גם איזנקוט חושב ככה. באופן אישי כאיש ימין אני חושב שההתיישבות חשובה מאוד לנו, לאזרחי ישראל".

"הרי כולנו מסיכמים שאין פרצית דרך על הפרק, לא פריצת דרך מימין ולא פריצת דרך משמאל", אמר כהנא ופירט את הדברים שלטענתו יש הסכמה רחבה עליהם: "כמו זה שאזרחי ישראל צריכים להיות בטוחים בכל מקום שהם נמצאים, או כמו שאנחנו לא רוצים שתהיה פה מדינה דו לאומית וכמו שאנחנו רוצים לצמצם את הסכסוך. על נושאים אלה אנחנו יכולים להסכים ואת אלה אנחנו נקדם תחת בני גנץ".

Ovgmsi
מנסור עבאס בהצהרתו הבוקר
מנסור עבאס, איתמר בן גביר
מנסור עבאס, איתמר בן גביר

על ראש מפלגתו, בני גנץ, אמר כהנא כי הוא מאמין שהוא "היחיד שיוכל להוביל את הממשלה הבאה בצורה יציבה ולהכניס לממשלה הבאה את כל המפלגות מהמרכז הישראלי", וכי המחנה הממלכתי מתכוון להקים ממשלה ש"נשענת על כוחות מרכזיים", כך לדברי כהנא.

"אנחנו ראינו שכשיש ממשלה שנשענת על קצוות קיצוניים היא לא מחזיקה מעמד. איתמר בן גביר מייצג עמדות מאוד קיצוניות, הוא מייצר פרובוקציות בכל מקום שהוא מגיע, הוא מגיע עם חבית נפט ושופך אותה על המצב ומייצר פרובוקציות מפעם לפעם", הגיב כהנא לשאלה האם יכניסו את מפלגתו של בן גביר לממשלה בראשותם.

לעומת זאת, על מנסור עבאס אמר כהנא כי הוא "מטפל בעניינים האזרחיים שחשובים לאזרחי ישראל הערביים", ולכן יכול להיות חלק מהקואליציה. "דודי אמסלם אמר את הדברים בצורה ברורה, ברגע שזה לא יישען על עבאס הוא יוכל להיות חלק מהקואליציה, כי הוא מכיר בקיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. נכון הדבר שערביי ישראל האזרחים יהיו מיוצגים בקואליציה, אך ראינו בממשלה היוצאת שלא טוב שהיא נשענת עליהם", כך כהנא.

איילת שקד ומתן כהנא לאחר פרישת בנט
איילת שקד ומתן כהנא לאחר פרישת בנט

לבסוף, כשנשאל כהנא על חברת מפלגתו לשעבר איילת שקד, אמר כי: "כואב לי על האנשים. אני מאוד מעריך את איילת שקד ואת יועז הנדל, שניהם שרים טובים מאוד שעשו עבודה מצוינת לטובת אזרחי ישראל. ואני מחבב אותם ברמה האישית. בסיטואציה הנוכחית אין צורך במפלגה שלהם, להגיד שאני נהנה לראות את זה? רחוק מזה". עוד הוסיף כהנא כי הוא מצטרף להמלצתו של נפתלי בנט, ובתור חבר הוא ממליץ לשקד לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים.