גנץ: "לפיד רוצה לחסל כל אלטרנטיבה פוליטית שקיימת בסביבה"

שר הביטחון התייחס בריאיון למצב הפוליטי הסבוך אך עם זאת התעקש כי לא יילך עם נתניהו: "לא רק שפגע בי אישית, הוא פגע במדינת ישראל", וסירב להכנות את תקיפת החיילים בחווארה אירוע טרור: "שריפת בית בדומא זה טרור"

זמן צפייה: 17:02

שר הביטחון בני גנץ התראיין הערב (שישי) בתוכנית "אלמוג בשישי" ואמר כי "יאיר לפיד רוצה לחסל כל אלטרנטיבה פוליטית שקיימת בסביבה". עם זאת אומר גנץ: "לא אלך עם נתניהו, אני אגרום לפירוק הגוש שלו. אני חושב שהוא לקח כבן ערובה את כל הגוש ואת האנשים שלא חושבים שהוא צריך להמשיך. לא רק שפגע בי אישית, הוא פגע במדינת ישראל, הוא פגע באחדות. הוא עשה דברים טובים אבל תורו לסיים - אנחנו נמשיך מכאן. יש חלופה".

גנץ סירב לכנות את תקיפת החיילים בחווארה על ידי מתנחלים כאירוע טרור, למרות שהשב"כ חוקר את האירוע כמעשה טרור. "שריפת בית בדומא זה טרור", אמר שר הביטחון, "זה אירוע פלילי ונגד ביטחון ישראל".

זירת הפיגוע בכניסה למעלה אדומים, בו חוסל המחבל עודאי תמימי, שועפאט
זירת הפיגוע בכניסה למעלה אדומים, בו חוסל המחבל עודאי תמימי | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

על הימלטות המחבל שביצע את פיגוע הירי במחסום שועפאט ובסוף חוסל כשביצע פיגוע במעלה אדומים אמר: "רמת המודיעין שלנו היא מהגבוהות, אבל גם שכך, אתה לא יכול לדעת הכל כל הזמן. זה אזור מאוד צפוף עם כניסות ויציאות ויש סביבת חיים. מתחקרים את האירוע, ונפגשתי עם אנשי השב"כ שעה לפני שהוא חוסל על ידי המאבטחים וידענו שנשים עליו את היד. המאבטחים הגיבו כמו שצריך".

"אנחנו נסכל את החוליה שנקראת גוב האריות", מבטיח שר הביטחון, "נעשה את זה בשיטות שלנו, נמשיך במאבק ולא נכנס להיסטריה. אנחנו פועלים מהשיקולים הביטחוניים שלנו. אנחנו לא סומכים על הרשות הפלסטינית בכל מה שקשור לביטחון הישראלי. אנחנו עושים תיאום ביטחוני ברמת השטח".