ליברמן: "רה"מ מקריב את ביטחון ישראל למען עלבונות אישיים"

יו"ר ישראל ביתנו הגיע לריאיון בתוכנית "שיחת היום", והתייחס ליחסים עם ארה"ב, לפשיעה בחברה הערבית - ולחשיפת פגישתם של השר כהן עם שרת החוץ של לוב: "פיגוע מדיני, אלי כהן לא מבין שזה משרד החוץ ולא משרד יחסי ציבור"

זמן צפייה: 09:56

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התראיין היום (שני) בתוכנית "שיחת היום", והפנה אצבע מאשימה כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו. "כשהוא אוסר על שר הביטחון להיפגש עם מזכיר ההגנה האמריקני בארה"ב בגלל העלבון האישי שהוא מרגיש - זאת פגיעה בביטחון", אמר ליברמן, "הוא מקריב את ביטחון מדינת ישראל על מזבח כל מיני עלבונות אישיים, זה דבר חמור ביותר".

"כשמדברים על המאבק בפשיעה בחברה הערבית, כל גופי הביטחון אומרים לו שהוועדה שהוא מקים פוגעת בביטחון שלנו", הוסיף ליברמן, "כרגע הוא חד וחלק מקריב את ביטחון ישראל בגלל אינטרסים אישיים, ניסיון להיחלץ מתסבוכת אישית".

"גם הפגיעה בצה"ל", המשיך, "בכירי הקואליציה משתלחים יום אחרי יום בצבא, בטייסים, באלוף פיקוד המרכז, בשב"כ וכמעט שאין תגובה מצד ראש הממשלה - זה דבר שאין כדוגמתו. במקום לשבת לדבר איתם הוא משלח בהם את כל מי שבסביבתו. במקום לחזק את צה"ל הוא מחזק את צבא השם. זו פגיעה חמורה בביטחון הלאומי".

"כל הפעולות שהוא עושה עכשיו, חוק ההשתמטות, הרפורמה בהרכב הוועדה לבחירת שופטים, הרפורמה ההזויה בתחום התקשורת. הוא מוביל את כל חלקי החברה הישראלית להתנגשות. גם עצם הקמת הוועדה על רקע מכתבה של היועמ"שית זה ניצוץ ראשון למשבר חוקתי. אין פה שום משמעות אחרת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

כמו כן, התייחס ליברמן לחשיפת פגישתם של השר אלי כהן עם שרת החוץ של לוב נג'לא אלמנקוש ואמר: "מה שהיה שם זה פיגוע מדיני ולהערכתי אלי כהן פשוט לא מבדיל בין משרד החוץ למשרד יחסי ציבור. כל מה שהוא עושה כרגע זה יחסי ציבור של אלי כהן, ומי שעוסק במדיניות החוץ הם ראש הממשלה, השר דרנר והמועצה לביטחון לאומי, רק לא משרד החוץ. כל בן אדם שלא רוצה לפגוע באנשים שהוא משתף איתם פעולה, צריך להוריד את זה מסדר היום".

השר אלי כהן ושרת החוץ של לוב, נג'לא אלמנקוש
השר אלי כהן ושרת החוץ של לוב, נג'לא אלמנקוש | צילום: משרד החוץ

ליברמן התייחס גם לדבריו של השר איתמר בן גביר, שאמר כי זכות החיים שלו קודמת לזכות התנועה של פלסטינים, ועל הרצון של השר בצלאל סמוטריץ' להקפיא את הזרמת הכספים לרשויות הערביות שעוררו סערה ואמר: "עמדתי הבסיסית הייתה ועדיין שבלי נאמנות אין אזרחות, בלי חובות אין זכויות, וזה חל על כל חלקי החברה האזרחית. מבחינתי כולם מחוייבים בגיוס או לצה"ל או לשירות אזרחי. גם יהודים, ערבים, דרוזים, צ'רקסים, חרדים, חילונים כולם".

הוא המשיך ואמר כי "אני לא עסקתי כשר אוצר בהקפאת הכספים לחברה הערבית. מה שאני עשיתי ובאמת יש בעיה עם הזליגה של הכספים לארגוני הפשע. אין שום סיבה להקפיא כספים, צריך לנתב אותם. אפשר לגבות את זה גם בהחלטת ממשלה".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ'
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' | צילום: רויטרס

"שוויון בנטל זה הדבר היחיד שיכול לחבר את חלקי החברה הישראלית בכל תחום - גם הכלכלי, גם הביטחוני, וגם החברתי", הוסיף, "אני לא רואה הבדל בין עזמי בשארה לבין מרדכי וענונו, שניהם בוגדים ומקומם בכלא, אבל זכותנו כיהודים לדרוש נאמנות בסיסית מכל האזרחים שחיים כאן".

על המצב הביטחוני אמר ליברמן: "כשאני נכנסתי לתפקידי כשר הביטחון היה באמת גל של טרור הבודדים ואחרי חודשיים זה שכך. כרגע לא עושים דבר עיקרי: מי שיוזם, מממן ומסית להתקפות את ההתקפות, יום יום הוא ארגון חמאס ברצועת עזה. יש מפקדה שלמה של חמאס ברצועה שמופקדת על הטרור בתוך ישראל. חמאס לוקח על כך אחריות, זה לא שהם מסתתרים, אבל הם עדיין נהנים מהחסינות שנתניהו העניק להם. בלי סיכולים ממוקדים לא יהיה פתרון לבעיה הזו".