"זה בוער בי": הישראלים שגרים בחו"ל - וטסים לארץ כדי להצביע

פחות מיממה לפתיחת הקלפיות, וגם נגיף הקורונה לא עוצר את אזרחי ישראל שגרים בגולה מלשוב על מנת לממש את זכות ההצבעה שלהם. "לא הייתה בכלל אופציה שזה לא יקרה"

זמן צפייה: 02:24

לא מעט ישראלים בחרו לחזור מחו"ל כדי להצביע בבחירות האלה. פחות מיממה לפתיחת הקלפיות, ובנתב"ג נראה שגם החשש מנגיף קורונה - לא עוצר את הישראלים שגרים מעבר לים ובאים ארצה להצביע. אמילי דורף, גרה בגיאורגיה: "אני גרה בחו"ל ואני תכננתי את זה כדי לבוא ולהצביע. הגיע הזמן לסיים את הסאגה הזו, מספיק".

אלון אלרואי, שמנהל חברת הייטק בניו יורק, נפרד מהמשפחה ומהעבודה כדי לשים פתק בקלפי: "מבחינתי, להגיע להצביע, זו לא הייתה בכלל אופציה שזה לא יקרה. עם קורונה או עם כל שאר החששות, אנחנו מקשיבים להנחיות וכל עוד אנחנו יכולים להגיע, אנחנו נגיע להצביע. בסוף יש לנו ילדים ואנחנו מצביעים בשבילם".

לכתבות נוספות בנושא >> 

התוכנית של נתניהו אחרי הבחירות: להקים ממשלה גם ללא 61 מנדטים

יממה לפתיחת הקלפיות: גנץ ונתניהו בניסיונות שכנוע אחרונים

הקולות החסרים: אלו הערים שיכולות להכריע את הבחירות

נוחתים בנתב''ג
נוחתים בנתב''ג | צילום: שאטרסטוק

גם דניאל לאון שגר בניו יורק לא נתן לפלונטר הפוליטי לרפות את ידיו והזמין בפעם השלישית בתוך שנה טיסה ישירה ליום הבוחר: "זה בוער בי מאוד. אני מאמין שבאמת, עתיד מדינת ישראל נמצא פה על כף המאזניים. מדאיג אותי מאוד שמספר האנשים שיצביעו במחנה שאני רוצה שינצח כאן לא יגיעו להצביע ולכן לא יכולתי לחשוב על דבר יותר חשוב מאשר להגיע למדינה הזאת ולהצביע בבחירות האלה. ואם צריך - אני אצביע גם בבחירות הרביעיות".

יוחנן פלסנר, נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה, התייחס לסוגייה וציין כי "במקומות כמו אוסטרליה, ניו זילנד, גרמניה, האזרחים יכולים להצביע מחו"ל ולהשתתף בבחירות. בישראל, אם אזרח ישראלי רוצה להשתתף, הוא צריך לשלם מאות דולרים או אפילו אלפי דולרים ולחזור במיוחד להשתתף. את זה נכון ואפשר לתקן".

והיה גם מי שדחה את הנופש של ספטמבר כדי להצביע בסבב ב' - והנה מצא את עצמו שוב משנה תוכניות. ומול אלה שחוזרים, ישנם אלה שממריאים. הם, מצידם, בטוחים שעוד יספיקו להצביע ולהשפיע בסבב הבא. "אני אצביע בבחירות הבאות, בעוד שלושה חודשים".