פרופ' גולדרייך: עמדת גלנט - צעד בתהליך דה-לגיטימציה של השמאל

לאחר ששר החינוך הודיע כי ינצל את החודש שנתן לו בג"ץ כדי לשקול את הענקת פרס ישראל לגולדרייך, אמר הפרופסור: "מניעת הפרס - ניסיון לקבוע שמי שמתנגד להתנחלויות אינו חלק לגיטימי בחברה"

זמן צפייה: 02:44

פרופסור עודד גולדרייך התייחס הבוקר (ראשון) לסערה שהתעוררה עת נודע כי הוא נבחר לקבל את פרס ישראל משום שהביע בעברו תמיכה בתנועת ה-BDS, ולהחלטתו של שר החינוך יואב גלנט לשקול מחדש את הנושא. "עמדתו של גלנט איננה אלא עוד צעד קטן בתהליך מתמשך של דה-לגיטימיזציה של השמאל בישראל", אמר הפרופסור בטקס אלטרנטיבי שהתקיים כמחאה על הפרשה. "אנחנו נחושים להיאבק בדה-לגיטימציה, ואני שמח שנפלה בחלקי האפשרות לנסות ולתרום ישירות למאבק".

"הפרשה הזו היא מזמן כבר לא עליי - היא גדולה ממני ונוגעת לכולנו", הוסיף הפרופסור. "אני רוצה לפרט משהו ביחס לתומכים שהם מגוונים שונים. חלקם תומכים בכל עמדותיי הפוליטיות וחלקם מתנגדים להן, אבל תומכים בזכותי להביע אותן ולא להיענש בשלילת פרס ישראל. אגב, אני מסכים שזכותו של גלנט לשלול ממני את פרס הליכוד - אלא שהליכוד אינו מדינת ישראל למרות שגלנט כנראה סבור כך".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הרמז של כוכבי: "פעולות צה"ל במזה"ת לא נסתרות מעיני האויבים"

איראן מדווחת: "תקלה" ברשת החשמל של מתקן הגרעין בנתנז

נתניהו מינה את ח"כ מיקי זוהר ליו"ר הוועדה המסדרת בכנסת

פרופ' עודד גולדרייך מקבל את פרס ישראל בטקס אלטרנטיבי
פרופ' עודד גולדרייך מקבל את פרס ישראל בטקס אלטרנטיבי

עוד אמר גולדרייך כי "יום העצמאות ופרס ישראל אמור להתרומם מעל חילוקי הדעות. הפרס אמור לשרת את האוהל הישראלי הכי רחב האפשרי. אז כן, יש חלק נכבד של החברה הישראלית שחושב שמפעל ההתנחלות הוא טרגדיה למדינת ישראל ומבקר חריפות את מדיניות הממשלה ביחס לסכסוך הישראלי-פלסטיני, ומניעת הפרס היא ניסיון לקבוע שמי שמתנגד למפעל ההתנחלות ולכל סיוע לו, אינו חלק לגיטימי של החברה הישראלית".

"מדובר בניסיון להדיר קבוצה שהיא אולי מיעוט - אך מיעוט גדול, ובוודאי לא זניח של החברה הישראלית. הוא מיוצג בכנסת ע"י סיעות שנבחרו בקולות של מאות אלפי בוחרות ובוחרים, והוא מיוצג מחוץ לכנסת ע"י ארגונים אזרחיים רבים שלהם אלפי פעילים ומאות אלפי תומכים", סיכם. "אנחנו מאמינים כי בסופו של דבר נזכה במאבק על רה-לגיטימציה של השמאל בישראל, ושבהמשך גם נזכה להפוך את השמאל ממיעוט לרוב".

שר החינוך יואב גלנט
שר החינוך יואב גלנט | צילום: חדשות 13

כאמור, ביום שישי התייחס גלנט לעניין הענקת הפרס לפרופסור, וכתב כי "תרחיש שבו תומך בתנועת החרם יעמוד על הבמה ביום העצמאות ויקבל מידי ראשי המדינה את פרס ישראל הוא תרחיש שלא אתן לו את ידי". שר החינוך הבהיר כי ינצל את הזמן שהעניק לו בג"ץ כדי לבדוק "אם גולדרייך אכן התנער מה-BDS ואת אמינות המידע שמסר לבית המשפט", כך לדבריו. "פרס ישראל הוא הפרס היוקרתי ביותר שמדינת ישראל מעניקה. מי שמדינת ישראל וחוקיה לא יקרים לליבו, לא ראוי לפרס ישראל".