מקורות פלסטינים: התקדמות משמעותית במגעים בין ישראל לחמאס

הגורמים אמרו לחדשות 13 כי עדיין נותרו סוגיות שלא הושגה עליהן הסכמה והמגעים להסדרה נמשכים בתיווך מצרי. דיווח: הנייה צפוי לנסוע מחר לקהיר ולהיפגש עם בכירי המודיעין

זמן צפייה: 00:48

מקורות פלסטינים אמרו היום (ראשון) לחדשות 13 כי הושגה התקדמות משמעותית במגעים להסדרה בין ישראל לחמאס. לפי המקורות, עדיין נותרות סוגיות שלא הושגה עליהן הסכמה אך המגעים נמשכים בתיווך מצרי.

בתוך כך, לפי דיווח באתר מצרי, ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמעיל הנייה צפוי לנסוע מחר לקהיר במטרה להיפגש עם בכירי המודיעין המצרי. לפי עיתון "אל-קודס" הפלסטיני, גם מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, זיאד נחאלה, יצאו למצרים.

בד בבד, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "אני לא רוצה שאיש יטעה - אנחנו פעלנו נגד הג'יהאד האסלאמי, וזאת כמובן זכותנו לפעול נגד כל גורמי הטרור, אבל לא הסרנו את האחריות של החמאס על כל פעולה התקפית שיוצאת מרצועת עזה נגדנו. זו הייתה ונשארה המדיניות שלנו. לכן, גם בסוף השבוע צה"ל פעל בתגובה לפעולות טרור שיצאו מעזה, כך היה וכך נמשיך – החמאס אחראי".

לכתבות נוספות בנושא >> 

מתוח בדרום: צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועה, אזעקה נשמעה באשקלון

בניסיון להגיע להסדרה: "חודשו המגעים בין ישראל לחמאס"

בנימין נתניהו ואסמאעיל הנייה
בנימין נתניהו ואסמאעיל הנייה | צילום: חדשות 13

כזכור, ביום שישי האחרון אזעקה נשמעה באשקלון, בעקבות ירי שאינו רקטי משטח עזה לעבר ישראל. דובר צה"ל אישר כי מערכת ההתרעה הופעלה כנדרש, לוחמי הגנה אווירית שיגרו מיירטים לעבר המטרות בהתאם למדיניות - ובהיעדר צורך לא בוצע יירוט בפועל. בתגובה לירי, צה"ל תקף יעדי חמאס בצפון רצועת עזה, בהם מתחם צבאי.

מוקדם יותר הופעלה התרעת צבע אדום בעוטף עזה, בעקבות שיגור לעבר שטח ישראל - שנפל בשטח פתוח. בתגובה לירי, צה"ל תקף עמדת חמאס בצפון רצועת עזה.

יום לפני כן, דיווח משרד הבריאות בעזה כי נער בן 16 שהתקרב לגדר באזור חאן יונס שבדרום הרצועה, נורה למוות על ידי כוח צה"ל. על פי דיווחים ארבעה נוספים נפצעו.