הוסר איום הבחירות - התקציב אושר לשנת 2021: "יום חג למדינה"

לראשונה מזה שלוש שנים, אושר במליאה תקציב המדינה לשנה הבאה ברוב של 61 תומכים. בהמשך היום תחל ההצבעה על הצעת התקציב לשנת 2022. "אחרי תקופת משבר כל כך ארוכה - תקציב מבטיח יציבות"

זמן צפייה: 02:31

מליאת הכנסת אישרה הלילה (חמישי) את תקציב המדינה לשנת 2021 ברוב של 61 חברי כנסת שתמכו, ובכך הוסר איום הבחירות מעל הממשלה. בהמשך היום יתכנסו חברי הכנסת להצביע על הצעת התקציב לשנת 2022. מדובר בתקציב המדינה הראשון מזה שלוש שנים.

ראש הממשלה נפתלי בנט ברך ברשתות החברתיות וכתב: "יום חג למדינת ישראל. לאחר שנים של תוהו ובוהו — הקמנו ממשלה, התגברנו על הדלתא, ועכשיו העברנו תקציב לישראל. ממשיכים קדימה בכל הכוח". גם שר החוץ יאיר לפיד ברך, ואמר כי "אחרי לילה ארוך, העברנו בכנסת את תקציב 2021, עוד יום ארוך לפנינו. עוד תקציב לשנה הבאה".

שר האוצר אביגדור ליברמן פרסם בחשבון הטוויטר שלו: "תקציב 21 עבר, תקציב 22 אנחנו באים! בפעם האחרונה שעבר תקציב בישראל: צרפת זכתה במונדיאל, ספוטיפיי עשתה עלייה לארץ, נטע ברזילי ניצחה באירוויזיון, הקורונה עוד לא נולדה והארי ומייגן רק התחתנו. 2018 עברה ממזמן. הגיע הזמן להחזיר את המדינה למסלול ולהעביר תקציב חברתי ואחראי למען העתיד".

שרת התחבורה מרב מיכאלי מסרה לאחר ההצבעה הבוקר: "לפנות בוקר, העברנו סוף סוף, אחרי שלוש שנים, תקציב מדינה. עכשיו כשיש לנו תקציב, נוכל להשקיע בכן ובכם. ומעל לכל, תקציב מבטיח יציבות למדינת ישראל אחרי תקופת ומשבר כל כך ארוכה וקשה".

שר המשפטים גדעון סער כתב בטוויטר: "בוקר אישור התקציב הוא בוקר של תקווה חדשה. צעד חשוב להוצאת ישראל מהמשבר הפוליטי הגדול בתולדותיה לעבר יציבות פוליטית וכלכלית, למען המדינה ואזרחיה".