עבודות המיגון בבית רה"מ נעצרו: עלות העיכוב - מאות אלפי שקלים בשבוע

בעקבות סכסוך עבודה על רקע העסקת יועצים חיצוניים, נעצרו עבודות השיפוץ הביטחוניות בבלפור ובביתו הפרטי של בנט שברעננה. עלות העיכוב נעה בין 250 אלף שקלים לחצי מיליון שקלים בשבוע

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: רויטרס

בעקבות סכסוך העבודה שהוכרז הבוקר (שני) על ידי ועד עובדי משרד הביטחון, נעצרו עבודות המיגון והשיפוצים בבית ראש הממשלה נפתלי בנט בבלפור, ובביתו הפרטי ברעננה. עלות העיכוב נעה בין 250 אלף שקלים לחצי מיליון שקלים בשבוע.

הסכסוך פרץ על רקע המשך העסקתם של אלפי יועצים במשרד הביטחון. בשנים האחרונות הביע הוועד את מורת רוחו מהתרחבות המגמה של העסקת יועצים בעלות שכר גבוהה, בעוד ששאר עובדי המשרד לא נהנים מזכויות דומות ליועצים המבצעים עבודה זהה להם.

במכתב שיצא לעובדים כתב יו"ר הוועד כי המשא ומתן מול הגורמים הרלוונטיים עלה על שרטון, ולכן להתחיל בשורה של צעדים ארגוניים. "צעדים אלה יתרכזו בשלב הראשון במשימות הנוספות שהוטלו על עובדי המשרד, שאינן קשורות בקשר ישיר לעבודתם, ללא קבלת תמורה או הכרה באופיו הייחודי של המשרד ובעבודתכם במסגרתו, בהשוואה למשרדי ממשלה אחרים", כתב.

על כן, בימים הקרובים, עובדי המשרד הרלוונטיים יפסיקו לקדם משימות לאומיות שאינן מצויות בליבת העשייה של המשרד ובהגדרת תכולות התפקיד שלהם, לרבות - בינוי ומיגון משכן ראש הממשלה, מיגון תעשיות ביטחוניות ועוד. הוועד יפעיל וועדת חריגים על מנת לוודא כי נושאים דחופים או בעלי חשיבות קריטית לא ייפגעו.

בחודש יוני האחרון פורסם כי ראש הממשלה אינו מעוניין לעבור למעון הרשמי שברחוב בלפור בירושלים, ולהישאר בביתו שברעננה. על כן, אם אכן יחליט לבסוף להישאר באזור השרון, עלות התאמת מקום מגוריו לצורכי האבטחה שדורש שב"כ היא בין 12 ל-15 מיליון שקלים. ההוצאות המרכזיות הן הקמת תשתיות מתאימות, גדרות מסביב לבית, מצלמות, מחסומים נגד כלי רכב ועמדות אבטחה.