בנט החליט: לא יתמודד בבחירות הקרובות

ראש הממשלה היוצא הודיע לחברי סיעתו כי אין בכוונתו להתמודד בבחירות הבאות והוא פורש מהחיים הפוליטיים לפחות כרגע. בנט יישאר בתפקיד ראש הממשלה החלופי עד להשבעת הממשלה הבא ויערוך הצהרה בשעה 20:00. בסביבתה של איילת שקד אומרים: היא מתכוונת לרוץ בבחירות ושאיפתה להתמודד עם ימינה

זמן צפייה: 06:38

סוף הדרך: ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע הערב (רביעי) כי החליט לפרוש מהחיים הפוליטיים והוא לא יתמודד בבחירות הקרובות. הוא יישאר בתפקיד ראש הממשלה החליפי עד להשבעת הממשלה החדשה.

בתקופה האחרונה התלבט בנט לאחר שהחליט לפרק את הממשלה ולפזר את הכנסת. בריאיון במהדורת השבת לתמר איש שלום ציין בנט כי יקבל את ההחלטה בקרוב - והערב היא התקבלה. שרת הפנים איילת שקד צפויה לרשת את בנט בראשות ימינה.

בסביבתה של איילת שקד אומרים: היא מתכוונת לרוץ בבחירות ושאיפתה להתמודד עם ימינה. מתן כהנא, מקורבו של בנט, צפוי לא לרוץ בימינה תחת שקד.

איילת שקד
איילת שקד | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הבריאות ניצן הורוביץ הגיב לפרישת בנט וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "בשנה האחרונה עבדתי צמוד מאוד לבנט. חילוקי דעות ופוליטיקה יש, אבל גיליתי אדם חרוץ וענייני שבאמת אכפת לו מהציבור. עמדותיו לא עמדותיי וזה ברור, אבל יש לי הערכה גדולה אליו. ישראל הרוויחה שנה של ממשלה טובה הרבה בזכותו".

שר המשפטים גדעון סער צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "נפתלי בנט הוא פטריוט ישראלי. הוא היה ראש ממשלה טוב שמילא את התפקיד באופן ממלכתי. עבדנו בשיתוף פעולה מלא למען ישראל ואזרחיה. אני משוכנע שהוא עוד יחזור לשרת את המדינה בעתיד. נפתלי, תודה ובהצלחה".

בינתיים, ועדת הכנסת צפויה להפעיל את סעיף 98 להגבלת זמן הדיון על חוק התפזרות הכנסת הערב לקראת ההצבעה עליו בקריאה שנייה ושלישית. אם לא יהיו התפתחויות של הרגע האחרון, הכנסת תתפזר עד חצות, יאיר לפיד ייכנס לתפקיד ראש ממשלת המעבר וישראל תלך לבחירות בפעם החמישית בשלוש שנים.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2906221942' autoplay='0' credit='' desc='הבית ברעננה וקדנציה בת שנה: אילה חסון מסכמת את כהונת בנט' poster='' kid='1_7xpnxnbv' duration='']

גם בשעה זו נמשך הקרב על אישור חוק המטרו. שר האוצר ליברמן איים לעכב את הדיון על פיזור הכנסת עד שיאושר החוק. במקביל, נשמעו קולות על עימות בינו לבין יאיר לפיד על הנושא. לפיד צייץ וכתב: "אי אפשר לסכסך בינינו. עובדים ביחד כדי להעביר את החוק". על כך צייצה שרת התחבורה מרב מיכאלי: "מוטב מאוחר מאשר לעולם לא".

מוקדם יותר אישרה מליאת הכנסת את את הצעת חוק התפזרות הכנסת ה-24 ומימון מפלגות וההצעה הועברה לוועדת הכנסת בראשות ח"כ ניר אורבך שתתכנס ב-13:30 לדון במיזוג, הכנה והקדמת הדיון בהצעת החוק לקריאות שנייה ושלישית.

אלא שגם שר האוצר ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן איים לעכב את הפיזור בשל אי העברת חוק המטרו. "מפלגת ישראל ביתנו הצביעה נגד חוק פיזור הכנסת כאות מחאה על כך שלא מצליחים להגיע להסכמות על חוק המטרו ולהעביר אותו בקריאה שנייה ושלישית טרם הפיזור. בכוונתנו להגיש מאות הסתייגויות על חוק פיזור הכנסת והאבסורד שנקרא 'הגדלת מימון המפלגות' לפני העברתם הסופית ולעשות כל מאמץ בכדי להעביר את חוק המטרו שבא להתמודד בצורה המשמעותית ביותר עם בעיות הפקקים ובד בבד לתת מענה לאתגרי הדיור והתעסוקה במדינת ישראל", אמר ליברמן.

בנוסף, למרות הביקורת החליטה יו"ר הוועדה הציבורית לעניין מימון המפלגות, השופטת (בדימוס) אילה פרוקצ'יה, כי שיעורן יעלה ב-12.5%: "הוועדה שמעה את אלה שבעד ואלה שנגד, ואת הערכות הכלכליות ממחלקת מחקר הכנסת. לאור הנתונים שהוצגו בפניה, ולאור ההתייקרות בעלויות הקמפיינים והבחירות החוזרות ונישנות החליטה הוועדה כי יחידת מימון תעלה מ 1.4 ל-1.6 מיליון שקלים". נזכיר כי בליכוד דרשו העלאה ל-1.8 מיליון שקלים ובניסיונות הפשרה של שאר המפלגות דובר על 1.66 מיליון שקלים.