סמוטריץ': "אם חיזבאללה לא ייסוג - יש להשתלט על דרום לבנון"

אחרי האולטימטום של גנץ לנתניהו, שר האוצר נשא דברים בפתח ישיבת סיעת "הציונות הדתית" שנערכה בגבול הצפון, ודרש מרה"מ "לעבור מדשדוש להכרעה". לטענתו, נדרשת נוכחות קבועה של צה"ל בכל רחבי רצועת עזה - והצבת אולטימטום לחיזבאללה לפיו אם כוחות ארגון הטרור לא ייסגו עד מעבר לנהר הליטני צה"ל ייכנס קרקעית ללבנון

זמן צפייה: 04:12

בהצהרה מיוחדת שנשא בפתח ישיבת סיעת "הציונות הדתית" שנערכה בגבול הצפון, שר האוצר סמוטריץ' התייחס היום (ראשון) לאולטימטום שהציב השר גנץ לראש הממשלה נתניהו, ועקץ: "אין דרך להתחייב להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם ב-1 בספטמבר בזמן שאנחנו במלחמה. אם גנץ יודע איך לעשות את זה, שיתייצב מול המצלמות ויגיד". עוד קרא יו"ר הציונות הדתית להצבת אולטימטום לחיזבאללה, לפיו אם כוחות ארגון הטרור לא ייסגו עד מעבר לנהר הליטני - צה"ל ייכנס קרקעית ללבנון. בתוך כך, רה"מ נתניהו ייפגש הערב, לראשונה מזה 4 חודשים, עם ראשי רשויות בצפון.

"אתמול גנץ דיבר על תחושה של דשדוש במלחמה בעזה ובצפון. משמעות האולטימטום של גנץ היא למעשה עצירת המלחמה, תבוסה לישראל והקמת מדינה פלסטינית בתכתיב אמריקני שתסכן את קיומה של מדינת ישראל. גנץ צודק שהמלחמה מדשדשת ואינה משיגה את היעדים שהממשלה קבעה, והדשדוש הזה נמצא באחריותו ובאחריות חבריו לקבינט הקונספציה, שפועלים כבר במשך חודשים לעצירת המלחמה, לוויתורים מופקרים, לכניעה לחמאס, להקמת מדינה פלסטינית ולהסכם כניעה מול החיזבאללה", תקף סמוטריץ', וקרא לנתניהו "לעבור מדשדוש להכרעה, מכניעה והתרפסות לניצחון, ומאשליות אוסלו למדיניות ביטחונית מפוקחת וארוכת טווח".

עוד טען יו"ר הציונות הדתית כי "העטיפה היפה שמנסה גנץ למכור לתושבי הצפון על הסדר עם חיזבאללה הוא פתרון שווא שיתפוצץ לתושבי הצפון ולכולנו בפנים בדיוק כמו ב-7 באוקטובר. בלי הכרעה של החיזבאללה והשמדת יכולותיו, תושבי הצפון לא יוכלו לחזור הביתה ולשקם את האזור. הדרך היחידה להחזיר את התושבים היא באמצעות הכרעה צבאית במתקפה קטלנית על חיזבאללה, התשתיות שלה והשמדת כוחה. נגמר העידן שהתושבים יסמכו על ניירות והבטחות שאין מאחוריהן שום דבר ובסופו של דבר הן מתפוצצות לנו בפנים".

השרים בצלאל סמוטריץ' ואופיר סופר בישיבת הסיעה בגבול הצפון
השרים בצלאל סמוטריץ' ואופיר סופר בישיבת הסיעה בגבול הצפון | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

השר קרא לנקיטת צעדים כמו "החלטת קבינט על נוכחות קבועה של צה"ל בכל רצועת עזה ושליטה מלאה בשטח, שבמסגרתה יוקמו מוצבים צבאיים ו'קווי שליטה' בצפון, במרכז ובדרום רצועת עזה; השלמה מיידית של הפעולה לכל אורך ציר פילדלפי, כיבוש מלא של העיר רפיח והשארת נוכחות קבועה במעבר רפיח, בעיר עצמה ולאורך ציר פילדלפי; הצבת אולטימטום פומבי לחיזבאללה להפסיק לחלוטין את הירי ונסיגה של כל כוחותיו עד מעבר לנהר הליטני. במידה והאולטימטום לא יענה במלואו, על צה"ל לצאת למתקפת מגן על יישובי הצפון בעומק שטח לבנון - כולל כניסה קרקעית והשתלטות צבאית ישראלית על אזור דרום לבנון".

רה"מ נתניהו והשר גנץ בכנסת
רה"מ נתניהו והשר גנץ בכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן הגיב לקריאתו של סמוטריץ' להקמת רצועת ביטחון בדרום לבנון, ותקף: "לידיעת השר סמוטריץ', כבר לפני מספר חודשים ממשלת ישראל הייתה צריכה להיערך ליצירת רצועת ביטחון בדרום לבנון, השאלה הנשאלת כעת היא מי בדיוק הכוחות שיעשו זאת? המילואימניקים שמעל שבעה חודשים במילואים, או חיילי הסדיר שלא ראו בית כי אין סד"כ? קודם תקדם גיוס לכולם ואחר כך תדבר".