נתניהו בשיחות סגורות: לקדם את הארכת שירות החובה

פרסום ראשון: במקביל לקידום החוק שפוטר את רוב תלמידי הישיבות מגיוס, ראש הממשלה דוחף בשיחות סגורות לקדם את החוק שמאריך את שירות חיילי החובה בחצי שנה. רה"מ ביקש לברר היכן עומד החוק - והנחה לקדמו כדי שיעבור בדחיפות. במשרד האוצר מתנגדים לקדם את החוק מבלי שיוכנסו בו שינויים. גורמי מקצוע: אם יושגו פשרות - החוק יקודם בשבועות הקרובים

זמן צפייה: 01:31

פרסום ראשון: כשברקע קידום החוק שפוטר אלפי בני ישיבות מגיוס, ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה בשיחות סגורות לקדם בדחיפות את החוק שמאריך את השירות בחצי שנה לחיילים סדירים. כך פורסם הערב (שני) לראשונה בחדשות 13.

אתמול התקיים דיון בראשות נתניהו, בסוגיית כוח האדם שיוקצה למשמר הלאומי של השר איתמר בן גביר. במהלך הדיון התעורר ויכוח, כשהשר בן גביר דרש להעביר סד"כ קרבי מצה"ל לטובת המשמר הלאומי. נציגי משרד הביטחון התנגדו, אבל הסכימו להעביר חיילים בהכשרה "פחות קרבית", בטענה שלצה"ל אין מספיק לוחמים גם למשימותיו שלו.

בהקשר הזה הועלתה סוגיית הארכת השירות - החוק שמאריך בחצי שנה את השירות הסדיר ונמצא כעת בדיונים מקצועיים. לפי גורם שנכח בדיון, ראש הממשלה ביקש לברר איפה בדיוק החוק תקוע והנחה לקדם אותו כדי שיאושר בדחיפות.

יצוין כי החוק כעת בנמצא בדיונים מול האוצר, שם מתנגדים לתצורתו הנוכחית. אבל מוכנים לקדם אותו אם יוכנסו בו שינויים. כמו דיפרנציאציה בהארכת השירות לפי תפקידים והגבלת זמן, כלומר שההארכה תהיה לתקופה מוגבלת. גורמי מקצוע העריכו בשיחה עם חדשות 13 כי "אם יושגו פשרות - החקיקה תקודם בשבועות הקרובים".