ח"כ טלי גוטליב: "יהונתן גפן ייצג שתיינות, סמים ופריצות"

חברת הכנסת מהליכוד נשאלה בריאיון ל"קול ברמה" מדוע לדעתה ראש הממשלה בנימין נתניהו לא פרסם הספד עם היוודע דבר מותו של ענק התרבות: "יהונתן גפן ייצג בעיניי שתיינות, סמים, פריצות ובוהמייניות". לדבריה, "אני צריכה להספיד את מי שכתב טורים נוראיים על הימין ועל דתיים?". אביב גפן: "העניקה מימד חדש למושג 'ניחום אבלים'"

טלי גוטליב ויהונתן גפן
טלי גוטליב ויהונתן גפן | צילום: תומר נויברג, פלאש 90 יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ טלי גוטליב (הליכוד) אמרה הבוקר (ראשון) בריאיון לרדיו "קול ברמה" כי המשורר והסופר יהונתן גפן, שהלך לעולמו בשבוע שעבר בגיל 76, "ייצג שתיינות, סמים ופריצות". לדבריה, גפן היה "אדם שתקף את הימין, את נתניהו ומשפחתו ואת הציבור המסורתי והחרדי". זמן קצר לאחר מכן תקף בנו של יהונתן גפן המנוח, אביב, את ח"כ גוטליב: "העניקה מימד חדש למושג 'ניחום אבלים'".

ח"כ גוטליב התייחסה לכך שראש הממשלה בנימין נתניהו לא התייחס למותו של גפן, ואמרה: "הוא אמר על בנימין נתניהו, בהקשר של יוני נתניהו הגיבור, שנפל במבצע אנטבה שהאח הלא נכון מת. אז אני צריכה להספיד את מי שכתב טורים נוראיים על הימין ועל דתיים?". בשלב הזה אמרו לה המראיינים, יקי אדמקר וישראל כהן, ש"מבחינת השמאל הוא מייצג את מדינת ישראל היפה". היא השיבה: "הוא ייצג בעיניי שתיינות, סמים, פריצות ובוהמייניות".

שירה, אביב ונטאשה גפן בביצוע משותף מעל קברו של אביהם, יהונתן גפן
שירה, אביב ונטאשה גפן בביצוע משותף מעל קברו של אביהם | צילום: חדשות 13

בתוך כך, בתו הבכורה של גפן, שירה גפן, הגיבה מוקדם יותר היום לביקורת שנמתחה עליה בשל החולצה שלבשה בהלוויית אביה עם הכיתוב "אין דמוקרטיה עם כיבוש", ואמרה כי כל מקום כשר למחאה.

"סורי שהרסתי לכמה את ההלוויה של אבא שלי", כתבה בעמוד הפייסבוק שלה, "סליחה על ה'אצבע בעין' של אלה שציפו להלוויה ממלכתית מרגשת ומאלחשת, ונהרסה להם החוויה בגלל חולצה עם המילה השערורייתית - כיבוש".

"המאוכזבים כותבים שבבתי קברות עלינו 'לשים בצד' עניינים פוליטיים", הוסיפה, "אז זהו, שבצדדים כבר היינו, לא רואים משם, קל להתעלם ולהדחיק, וכשהאדמה בוערת אין יותר צדדים. כל המקומות כשרים למחאה, על אחת כמה וכמה בתי הקברות שמלאים בין השאר בקורבנות הסכסוך האינסופי. הגיע הזמן להנכיח את מה שרוצים שנשכח, היכן שרק אפשר. זו הייתה דרכו של אבי ואעשה ככל שביכולתי להמשיכו".