פרסום ראשון: נתניהו אישר לבן גביר לקדם חוק עונש מוות למחבלים

לפי ההסכם, ייקבע כי לא נדרשת החלטה פה אחד של השופטים, אלא רוב. כמו כן, נקבע כי אישור החוק יתבצע עד לאישור התקציב.מערכת הביטחון מתנגדת מחשש שהחוק יתמרץ חטיפות כדי למנוע הוצאות להורג

זמן צפייה: 01:20

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר הצליח לממש את אחד הדגלים הכי שנויים במחלוקת שלו. הערב (חמישי) פורסם במהדורה המרכזית כי בן גביר הצליח להכניס להסכם הקואליציוני תיקון לחוק העונשין שלפיו יהיה לגזור עונש מוות על רצח במעשה טרור.

לפי ההסכם, ייקבע כי לא נדרשת החלטה פה אחד של השופטים, אלא רוב. כמו כן, נקבע כי אישור החוק יהיה עד לאישור התקציב. במערכת הביטחון מתנגדים למהלך - כפי שעשו במשך השנים - בשל החשש מהתגברות הטרור וחטיפות חיילים.

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

כמו כן, במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, הליכוד סיכם עם בן גביר כי יבוטל הסעיף שמונע ממי ששולל את ישראל כמדינה יהודית או דמוקרטית, או מסית לגזענות, מלהתמודד לכנסת. בעבר נמנעה התמודדותם לכנסת של ברוך מרזל ומיכאל בן ארי בשל סעיף ההסתה לגזענות. בנוסף, בן גביר הודיע כי הוא מפצל מחוק הסמכויות את סעיפי הכפפת המפכ"ל לשר וקביעת המדיניות בנוגע למשך הטיפול בתיקים - ועליהם יצביעו בנפרד בתוך שלושה שבועות.

הוועדה תדון ותצביע עוד בטרם הקמת הממשלה, על כפיפות משטרת ישראל, התוויות מדיניות ועקרונות והתוויות מדינות בחקירות, כמו גם שמירת הסמכויות של השר, אך יחד עם זאת הדיון כי המפכ"ל כפוף לשר וזמן טיפול בתיקים יידחה לשבועות הקרובים וההצבעה תהיה לאחר הקמת הממשלה", נמסר.