נתניהו שוחח עם נועה ארגמני; הרצוג: "עם דמעות בעיניים"

המבצע ההירואי של צה"ל ושב"כ במחנה הפליטים נוסייראת, שבו חולצו ארבעת החטופים נועה ארגמני, אלמוג מאיר, שלומי זיו ואנדריי קוזלוב, הביא לשורת תגובת במערכת הפוליטית. הרצוג שוחח עם ארגמני: "מתרגש לשמוע את קולך"; גלנט אמר: "נמשיך להילחם עד להשבת חטופינו"

זמן צפייה: 04:50

מבצע החילוץ ההירואי של צה"ל ושב"כ במחנה הפליטים נוסייראת שברצועת עזה, במסגרתו חולצו היום (שבת) בחיים ארבעת החטופים נועה ארגמני, אלמוג מאיר, שלומי זיו ואנדריי קוזלוב, הביאה לשלל תגובות במערכת הפוליטית, חלקם אף שוחחו עם החטופים ששבו אחרי שמונה חודשים לשטח ישראל.

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח עם נועה ארגמני בטלפון, ואמר לה בדמעות: "נועה, אני כל כך מתרגש לשמוע את קולך. אני מחבק אותך בשם כל עם ישראל. אני חייב להגיד לך שאין אישה בעולם בשם נועה שלא שינתה את השם והתמונה לשלך, את דמות עולמית. אני כל כך מתרגש ומייחל ומתפלל שגם אמא ליאורה תזכה לראותך בהקדם. אני מחבק אותך מעומק הלב, תהיי בריאה. ברוך שובך הביתה". נועה השיבה: "תודה על הכל, אני כל כך שמחה להיות פה. תודה על הרגע הזה".

בחשבון הטוויטר שלו כתב הנשיא: "קיבלנו עם דמעות בעיניים את הבשורה המרגשת כל-כך על חילוצם מהשבי של נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו, שנחטפו ב-7 באוקטובר מהמסיבה ברעים ושהתאחדו סוף סוף עם אהוביהם. בשם כל עם ישראל אני מודה לצה"ל, השב"כ, משטרת ישראל והימ״מ על מבצע חילוץ מרשים ונועז, ומייחל לחזרתם המהירה של כל החטופות והחטופים שלנו לחיק משפחותיהם. עם ישראל חי!".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-0806242000' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_u4dx11n3' duration='278']

בהמשך שוחחה ארגמני גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר לה: "ברוך שובך הביתה, לרגע לא ויתרנו עלייך. אנחנו לא יודעים אם האמנת - אבל אנחנו כן. תחבקי את אמא בשמי ובשם רעייתך". היא אמרה לו בתגובה: "אני מתרגשת מאוד, לא דיברתי עברית כל כך הרבה זמן".

שר הביטחון יואב גלנט מסר: "נועה, אלמוג, אנדריי ושלומי, כמה טוב שאתם איתנו. בפעילות מבצעית הירואית, לוחמינו הצליחו לשחרר משבי החמאס ארבעה חטופים ולהשיבם הביתה, לישראל. עקבתי אחר המבצע המורכב מחדר הפיקוד- כוחות צה"ל, שב"כ וימ"מ פעלו באומץ לב, תחת אש כבדה ועמדו במשימתם בגבורה. מערכת הביטחון תמשיך להילחם עד להשבתם של 120 חטופינו, ותפעל לשחררם בכל הזדמנות".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-0806242100' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_0qt34sxo' duration='367']

ראש האופוזיציה יאיר לפיד כתב בחשבון הטוויטר שלו: "התרגשות גדולה עם קבלת הבשורות המשמחות. נועה, שלומי, אלמוג ואנדריי. חיכינו לכם, ועדיין אנחנו מחכים לכולם. כולם. הרבה הערכה לכוחות הבטחון על מבצע נועז ואמיץ במשימה העליונה להחזיר את החטופים הביתה. אור גדול בתוך החושך הנורא".

המפכ"ל קובי שבתאי התייחס גם הוא: "הלב מתמלא גאווה נוכח פעולת החילוץ ההירואית בה פעלו בגבורה עילאית כוחות הביטחון: צה"ל,שירות הביטחון הכללי ולוחמי היחידה הלאומית ללוחמה בטרור - הימ"מ. בזהה לסיפור תקומתנו כעם וכמדינה המחיר כבד ולצערנו, התבשרנו על פטירתו של לוחם הימ"מ ארנון זמורה ז"ל מפקד ולוחם עז נפש, לוחם אשר בגופו השלים את המשימה לשחרור החטופים ולהחזירם לחיק משפחתם. במבצע החילוץ הפגין ארנון ז"ל אומץ לב, נחישות, מסירות והקרבה שייחקקו בספרי הגבורה של עמנו. חרף המאמצים הרפואיים נקבע מותו בבית החולים..

עוד הוסיף שבתאי: "בשם משטרת ישראל אני מבקש להביע תנחומים למשפחתו של גיבור ישראל-יהי זכרו ברוך. אשרי העם שזכה במפקדים ולוחמים עזי הנפש אשר חילצו לאחר שמונת חודשי תופת את ארבעת החטופים: נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו. העיניים דומעות נוכח התמונות של המפגשים המרגשים של בני המשפחה עם יקיריהם,תמונות שממחישות יותר מכל את צדקת דרכנו".