"יאללה יאללה": האמירה המקוממת של ח"כ פינדרוס לקרובי החטופים

בני המשפחות הגיעו לדיון בוועדת הכנסת והתקוממו על ההחלטה לצאת לפגרה בפסח - בזמן ש-134 חטופים עדיין בשבי. חן אבגידורי: "כל אחד מחברי הכנסת שהרים את ידו - אני הולך לבדוק טוב-טוב מה הוא עושה". ח"כ מיהדות התורה אמר לו בתגובה: "יאללה, יאללה". אביגדורי ענה: "יאללה יאללה תגיד לאמא שלך". המשפחות קראו לעבר פינדרוס: "אם הבת שלך הייתה חטופה לא היית אומר את זה"

זמן צפייה: 04:10

עימות נוסף בין קרובי החטופים לחברי הכנסת: אחרי שבוועדת הכנסת הצביעו על יציאה לפגרה בפסח, בני משפחות החטופים הגיעו לועדה והתקוממו על אישור ההחלטה. חן אביגדורי, שאשתו ובתו שוחררו מהשבי, קרא: "לחטופים ולחיילים אין פגרה. כל אחד מחברי הכנסת שהרים את ידו - אני הולך לבדוק טוב טוב מה הוא עושה". חבר הכנסת יצחק פינדרוס (יהדות התורה) סינן לעברו בתגובה: "יאללה, יאללה". אביגדורי ענה: "יאללה יאללה תגיד לאמא שלך". קרובי החטופים שהיו באולם קראו: "אם הבת שלך הייתה חטופה לא היית אומר יאללה".

אביגדורי הוסיף: "אתם מייצגים אותנו, והדבר שהכי חשוב לכם עכשיו זו הפגרה שלכם. למה זה בוער לכם? יכולתם לבטל אותה בהינף יד". במהלך ההצבעה, בני משפחות החטופים באולם קראו קריאות "בושה", ו"לא סופרים אותנו".

יו"ר השדולה למען החטופים, ח"כ שלי טל מירון (יש עתיד) הגיבה על דבריו של חבר הכנסת: "פינדרוס, כדאי שתזכור שדרך ארץ קדמה לתורה, ומן הסתם שגם קדמה לפוליטיקה. במקום לנהוג בזלזול כלפי משפחות החטופים כדאי שתלמד לתת כבוד למי שממשלתכם הפקירה ועדיין מפקירה. אם כבר, תגיד יאללה יאללה לרה"מ שמתעכב בהחזרת החטופים".

שרון שרעבי, שאחיו אלי חטוף ואחיו יוסי נרצח בשבי, הגיע לועדה וקרא: "זה לא הזמן לפגרה עכשיו, זה לא הזמן לשבת בבית. זה הזמן להחזיר חטופים הביתה". גיל דיקמן, שבן דודתו כרמל גת מוחזקת בעזה, אמר בפתח הדיון: "איך ייתכן שתהיו יום אחד בבית בזמן שהחטופים לא בבית?". יו"ר סיעת המחנה הממלכתי פנינה תמנו שטה אמרה בדיון: "המליאה לא יכולה להיות סגורה במהלך הפגרה ולא לקדם חקיקה שקשורה למלחמה. אני מוכנה לפתוח את הוועדה לקידום מעמד האישה בראשותי כל יום, משפחות החטופים צריכות לדעת שהבית הזה פתוח בפניהן".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2403261138' autoplay='0' credit='' desc='שרון שרעבי: "זה לא הזמן לפגרה"' poster='' kid='1_ssjw8yd9' duration='87']

בשבוע שעבר הגיעו קרובי החטופים למשכן הכנסת, וחילקו לח"כים "משלוחי מנות" ובהם רבע פיתה, מעט גבינה ושני זיתים, כמות המזון שהחטופים ששוחררו העידו שקיבלו בשבי. נטלי, בתו של החטוף אוהד בן עמי, סיפרה לחדשות 13 על הביקור הקשה בכנסת: "כל הפוליטקאים חלפו על הפנים שלי כאילו אני אוויר. לא הפסיקו לרדת לי דמעות. אני רק רוצה את אבא שלי בחזרה".

רוני ניימן, שאחייניתו רותם נרצחה במסיבה ברעים, הגיע בשבוע שעבר למשכן הכנסת והגיש לפוליטיקאים "מכתבי התפטרות", במסגרת המחאה נגד הממשלה. כשהגיש מכתב לח"כ יולי אדלשטיין, הוא ענה בתגובה: "עוף לי מהעיניים".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2403261218' autoplay='0' credit='לילך בית און' desc='אדלשטיין לרוני ניימן: "עוף לי מהעיניים"' poster='' kid='1_58cnf4pz' duration='54']

תקרית נוספת נרשמה כאשר עמית שגב, שארבעה מבני משפחתו נרצחו בקיבוץ בארי ב-7 באוקטובר, מתח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיון הוועדה לביקורת המדינה. "לפני 15 חודשים, הרכבת הזאת התדרדרה וירדה מהפסים. הנהג, רה"מ נתניהו, וחבריו - חבורה של מושחתים ועבריינים". ח"כ טלי גוטליב ענתה: "אתה לא תדבר ככה על ראש הממשלה".