4 ימים לפני הבחירות: לפיד נפגש עם נשיא צרפת בארמון האליזה

חבר הכנסת ומועמד מספר 2 ברשימת "כחול לבן" נפגש בפריז עם עמנואל מקרון. ממטה המפלגה נמסר כי השניים דנו במצב במזרח התיכון, האיום האיראני והאנטישמיות באירופה

פגישתם של יאיר לפיד ונשיא צרפת עמנואל מקרון
פגישתם של יאיר לפיד ונשיא צרפת עמנואל מקרון | צילום: הדר אלוני

בחירות 2019: חבר הכנסת יאיר לפיד (כחול-לבן) נפגש אחר הצהריים (שישי) עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, בארמון האליזה שבפריז - רק ארבעה ימים לפני הבחירות. ממטה "כחול לבן" נמסר כי מדובר בפגישת בזק, וכי השניים דנו בנושאים מדינים אזוריים בהם ההתפתחויות האחרונות בסוריה, איראן, המצב בעזה ובלבנון. כמו כן, הם דנו באנטישמיות הגואה באירופה והצורך המידי לטפל בה.

ב"כחול לבן" מקווים שנסיעתו של לפיד לפריז תהווה משקל נגד ללוח הזמנים המדיני של ראש הממשלה נתניהו. נתניהו נפגש בשבועות האחרונים עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בוושינגטון, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה ונשיא ברזיל ז'איר בולסונארו בישראל. נסיעתו האחרונה שלשום ואתמול לרוסיה עסקה, מלבד המצב בסוריה ובמזה"ת, בהשבת שרידי גופתו של לוחם צה"ל שנעדר 37 שנים מאז קרב סולטן יעקוב, זכריה באומל ז"ל.

פגישתם של יאיר לפיד ונשיא צרפת עמנואל מקרון
פגישתם של יאיר לפיד ונשיא צרפת עמנואל מקרון | צילום: הדר אלוני

אמש בריאיון לתכנית "לפני החדשות" עם אודי סגל מתח יו"ר כחול לבן ביקורת מרומזת על נסיעת נתניהו לרוסיה, בהתייחסו לטענות כי השבת גופתו של באומל, היא מהלך הקשור לבחירות: "אני משאיר לכם את לוחות הזמנים של האירוע הזה ומה היו האפשרויות. אני לא יודע מה האג'נדה של נתניהו בתוך הנסיעה שלו. יד המקרה שהוא פוגש פה ושם? לא קשור לעידן שבו אנחנו נמצאים? קשור גם קשור".

עוד הוסיף גנץ, כי "יש לטפל באגדה הזו שאין תחליף לנתניהו. לישראל לא היו יחסי חוץ לפניו? תפרקו את האגדה הזאת, אין אחד שאין לו מחליף – גם לנתניהו". על ההתקפות אודות אופיו אמר: "אני חושב שטוב להפגין ממלכתיות, לישראל מגיע יותר מאשר המקומות הנמוכים שמי לוקח אותם, לצערי, זה ראש הממשלה נתניהו ושליחיו".

בליכוד תקפו אתמול את גנץ על דבריו אודות נסיעת נתניהו לרוסיה. "ברגע מרגש כזה שבו כל עם ישראל מתאחד יחד עם משפחת באומל, בני גנץ צריך להתבייש על כך שהוא עסוק בשקרים מופרכים ופוליטיקה קטנה", מסרו.