הנשיא הרצוג למנהיגי המפלגות: "הקפידו לגנות ולהוקיע כל הסתה ואלימות"

נשיא המדינה שלח אגרת מיוחדת לכל המנהיגים לקראת הבחירות לכנסת ה-25, ובה הוא מפציר בהם לגלות דוגמא אישית ולהקפיד על מתינות, אחריות וכבוד. "פונה אליכם בקריאה להביע אמון בהליך הדמוקרטי, ולכבד את תוצאותיו - תהיינה אשר תהיינה"

נשיא ישראל יצחק הרצוג
נשיא המדינה יצחק הרצוג | צילום: קובי גדעון / לע״מ

נשיא המדינה שלח הערב (חמישי) אגרת מיוחדת לכל המנהיגים לקראת הבחירות לכנסת ה-25 שייערכו בעוד פחות משבועיים, ובה הוא מפציר בהם לגלות דוגמא אישית ולהקפיד על מתינות, אחריות וכבוד. "הקפידו לגנות ולהוקיע באופן נחרץ כל הסתה ואלימות, אם תהיינה כאלו", כתב הנשיא, "קל וחומר כאלו הבאות מבין שורות תומכיכם".

"בימים אלו במיוחד", כתב הרצוג בפתח דבריו, "בהם נושא הציבור הישראלי את עיניו אליכם - מנהיגותיו ומנהיגיו - אני חש חובה ואחריות, מתוקף תפקידי כנשיא המדינה, לקרוא לכם לזכור ולממש מספר עקרונות יסודיים וחשובים. למרבה הצער והדאגה, אנו רואים לאחרונה עלייה ניכרת באלימות הפיזית והמילולית בשטח וברשתות החברתיות".

"זהו הזמן לגילוי של דוגמה אישית מצד כלל גורמי ההנהגה ובעלי ההשפעה הציבורית והפוליטית", המשיך הנשיא, "ולהקפדה על מתינות, אחריות וכבוד. הדברים נוגעים הן לאמירות בכלי התקשורת ובמרחב הציבורי, והן, כמובן, לשיח שמתנהל ברשתות החברתיות. בהקשר זה אני שב ומדגיש את החובה להתחשב בכאבן של משפחות שכולות, ובמיוחד משפחות שהצטרפו למעגל השכול לצערנו ולדאבון ליבנו בשבועות האחרונים, ולא להפוך את יקיריהן לכלי תעמולה ביד מפלגה וצד פוליטי כזה או אחר".

נשיא המדינה יצחק הרצוג
נשיא המדינה יצחק הרצוג | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"מי כמוכם יודע שרבים הם האתגרים המונחים לפתחנו כעם וכמדינה", הוסיף הרצוג, "וההיסטוריה מוכיחה שהבסיס להתמודדות איתם ולמימוש הפוטנציאל העצום שלנו הוא בראש ובראשונה הלכידות הישראלית ורוחנו האיתנה. בל נשכח לרגע שהמחבר בינינו רב מהמפריד, ושגם ביום שלאחר הבחירות כולנו צריכים להמשיך ולחיות כאן יחד. הדמוקרטיה והחברה הישראלית חשובות לכולנו, והבחירות לרשות המחוקקת יכולות וצריכות להיות בסיס לחיזוקן ולא חלילה לערעורן, כפי שחשנו לא אחת בשנים האחרונות".

"אני פונה אליכם, ודרככם לתומכיכם ולכלל הציבור", סיכם הנשיא, "בקריאה להביע אמון בהליך הדמוקרטי ובמופקדים על מימושו המיטבי, ולכבד את תוצאותיו - תהיינה אשר תהיינה. בנוסף, אני מבקש באמצעותכם לעודד את העם בישראל להשתתף בהליך הבחירות לכנסת. לעתים אני חש ששכחנו איזו זכות נפלה בחלקנו, לממש את הדמוקרטיה במובנה הפשוט, ההכרחי והחגיגי ביותר, ולבחור במפלגה המייצגת את השקפתנו. אני מאמין שיום הבחירות הוא יום חג של ממש, שבו הריבונות הישראלית שבה ומתממשת לנגד עינינו, וקורא לכל אזרחיות ואזרחי ישראל, מכל הקהילות, המגזרים, האמונות ואורחות החיים - לצאת להצביע ולהשפיע על חיינו כאן. אני מקווה ומאמין כי יחד, באחריות ובכבוד, נשלים את הבחירות שלפנינו בצורה ראויה ובונה, ונמשיך לפעול בכוחות משותפים לטובת שגשוגה של מדינת ישראל כולה".