נתניהו מתכנן לבקר בחברון - איזו קבלת פנים מחכה לו שם?

ראש הממשלה יגיע כשבועיים לפני הבחירות לעיר האבות, שם לא ביקר כעשרים שנה, כדי למשוך מצביעי ימין אל מפלגתו. התושבים יבקשו ממנו לאכלס את השוק הסיטונאי - כיצד ינהג נתניהו?

זמן צפייה: 02:59

בחברון, עיר האבות והאימהות, נערכים בהתרגשות לטקס הגדול – משתה המנדטים המסורתי של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בערבי בחירות מקפיד ראש הממשלה לבקר במצבורי בוחרים מעבר לקו הירוק – בינואר האחרון ביקר נתניהו בנתיב האבות, ולפני הבחירות ב-2015 הגיע למכינת עלי. תמיד ברגע האמת רה"מ מכריז ששלטון הימין בסכנה ומביא את בוחרי הימין בכמויות אדירות לקלפי.

והפעם, ראש הממשלה יגיע לטקס לזכר נרצחי תרפ"ט במערת המכפלה שייערך 13 ימים לפני פתיחת הקלפיות. זאת, למרות שנתניהו לא ביקר באזור כעשרים שנה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

איחודים, פיצולים – וחזרות מפתיעות: חודש לבחירות – תמונת מצב

מי את רוני ססובר? המועמדת החילונית המפתיעה ברשימת "ימינה"

נועה רוטמן ועיסאווי פריג' נפגשו עם אבו מאזן ברמאללה

Benjamin Netanyahu At Tel Rumeida Settlement In Hebron.
ראש הממשלה בנימין נתניהו בתל רומיידה, חברון, 1998 | צילום: רויטרס

עו"ד איתמר בן גביר נזכר בפעם בביקוריו של נתניהו בעיר: "אני זוכר שהוא היה פה והפגנתי נגדו, הרמתי שלטים". כעת, הוא טוען כי "החלטנו שהכי נכון זה לחבק אותו – אבל חיבוק כזה שיגרור אותו עמוק עמוק ימינה".

המלכוד הוא לא רק של המארחים אלא גם של האורח. בחברון הולכים לבקש לאכלס את השוק הסיטונאי, מבנה בבעלות יהודית ששר הביטחון נתניהו מונע את הכניסה אליו. נעם ארנון, דובר היישוב היהודי בחברון, אמר כי "מי שמחזיק בנכסים האלה זה ראש העיר הערבי של אש"ף בחברון שהוא רוצח מורשע. הוא היה מעורב ברצח שישה יהודים. הוא ישב בכלא".

כשיגיע לעיר, נתניהו יצטרך לבחור אם לחבק ולאשר את השוק או לצאת איש שמאל. "אני בטוח שהוא יבחר בצד הנכון של ההיסטוריה, בצד של עם ישראל", אמר ארנון. "האלקטורט הימני לא בהכרח נמצא פיזית בחברון, אבל בהחלט בליבו, ברגשותיו, ברצונותיו ובשאיפותיו הוא נמצא פה".