המרד הבא בקואליציה: ח"כ השכל הצביעה נגד חוק של רע"מ

הח"כית מתקווה חדשה הצביעה נגד חוק של ח"כ אימאן חטיב יאסין ממפלגתו של מנסור עבאס בנושא הגנה על עובדות מפני פיטורים. על פי ההערכות, השכל מנסה לאותת לחברי רע"מ שהתנגדותם לחוק הקנאביס שלה מעכבת את קידומו

זמן צפייה: 02:32

צרות בצרורות בקואליציה: חברת הכנסת שרן השכל (תקווה חדשה) הצביעה הערב נגד חוק של רע"מ החברה בקואליציה. החוק אושר בשל העובדה שהוא הוצמד לחוק דומה של הרשימה המשותפת וזכה לתמיכתה, אך מדובר בעוד מקרה של התנגדות בתוך הקואליציה.

מדובר בחוק של ח"כ אימאן חטיב יאסין בנושא הגנה על עובדות מפני פיטורים. לפי ההערכות, המהלך של השכל נובע מתקיעת חוק הקנאביס שלה, שרע"מ כולה מתנגדת לקידומו.

[brightcove_iframe video_id='news-politics--part-2205251741' autoplay='0' credit='ערוץ הכנסת' desc='שרן השכל מצביעה נגד החוק של רע"מ' poster='' kid='1_5293itje' duration='9']

רק מוקדם יותר היום הודיע ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן) כי יפסיק להצביע עם הקואליציה. "לא סופרים את ועדת כלכלה אז אני נאלץ לקבל החלטות", אמר ביטון, "החל משבוע הבא, בעצם מיידית, כל דיוני ועדת כלכלה מבוטלים לצמיתות - לא יהיו דיונים לא בוועדה ולא בוועדות המשנה, הכל מבוטל. אני מתכוון לא להצביע עם הקואליציה למעט הצבעות אי אמון על הממשלה, אולי בהמשך גם את זה לא - אבל כרגע כן, כדי שלא יהיה פתחון פה כדי להפוך את זה לפוליטי".

ח"כ ביטון איים בשבועות האחרונים שהמחלוקת סביב רפורמת התחבורה הציבורית והחקלאות תוביל למשבר, וסביר להניח כי המחלוקות ייפתרו. ביטון מתואם לגמרי עם ראש סיעתו, שר הביטחון בני גנץ, כך שלא מדובר באירוע דומה למקרים של ח"כ עידית סילמן או ח"כ ג'ידא רינאוי-זועבי, שם ראשי הקואליציה הופתעו מהודעתם על פרישה.