אזהרת הרמטכ"ל לנתניהו: המשך החקיקה יפגע בכשירות הצבא הסדיר

פרסום ראשון: בשיחה קשה התריע רא"ל הלוי בפני ראש הממשלה כי אם חקיקת המהפכה המשפטית תקודם כפי שהיא הפגע בכשירות המבצעית של צה"ל. בתוך כך, במערכת הביטחון הזהירו את הדרג המדיני כי שיתופי פעולה בינלאומיים נמצאים בסכנה

זמן צפייה: 03:52

פרסום ראשון: הרמטכ"ל הרצי הלוי התריע בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו כי אם החקיקה תקודם כפי שהיא - תהיה פגיעה בכשירות המבצעית של הצבא הסדיר, כך פורסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית.

גורמים שמעורים בפרטי השיחה הזו, שנערכה אתמול, אומרים שהיא הייתה מאוד נוקבת, אפילו קשה, ובמהלכה פרס הרמטכ"ל בפני נתניהו את ההשלכות של החקיקה על הצבא ועל הכשירות של הצבא.

בין היתר אמר הרמטכ"ל לראש הממשלה: "אם החקיקה תעבור בשבוע הבא המחאה בתוך צהל תתרחב, עד לכדי פגיעה בכשירות המבצעית של הצבא הסדיר". מדובר צה"ל נמסר שאינם מתייחסים לנאמר בשיחות סגורות עם הדרג המדיני.

הרמטכ''ל הרצי הלוי מקבל דרגות רב-אלוף
הרמטכ''ל הרצי הלוי מקבל דרגות רב-אלוף | צילום: קובי גדעון / לע''מ

בתוך כך, במערכת הביטחון הזהירו בימים האחרונים את הדרג המדיני כי לא מעט שיתופי פעולה בינלאומיים נמצאים בימים אלו בסכנה בעקבות התקדמות חקיקת המהפכה המשפטית. האזהרה הגיעה גם לראש הממשלה בנימין נתניהו וגם לשר הביטחון יואב גלנט, וגורם מדיני אמר הערב לחדשות 13: "אנחנו צריכים בתקופה הזו סיוע בינלאומי משמעותי, ויש מי שמפנה את הגב".