ועדת הקורונה אישרה: חדרי הכושר ייפתחו ביום ראשון

חברי הוועדה ביטלו את ההגבלות על אטרקציות תיירותיות, וקבעו כי חדרי הכושר ישובו לפעול בתחילת השבוע הבא - בתנאי שהממשלה לא תציג מתווה חדש עד אז. עוד ביקשו לשקול פתיחת חנויות בסופ"ש

זמן צפייה: 02:25

ועדת הקורונה אישרה היום (חמישי) את פתיחת חדרי הכושר - שצפויים לשוב לפעילות ביום ראשון, בתנאי שהממשלה לא תציג עד אז מתווה חדש בנוגע להם. עוד הוחלט לבטל את ההגבלות שחלות על אטרקציות תיירותיות בסופי שבוע: גני חיות, מוזיאונים, ספארי, פינת חי, חללי תצוגה ורכבל.

הוועדה ביקשה מהממשלה לדון בישיבה שתיערך היום בסוגיית המסחר, בשל האוכלוסייה הערבית והחגים שיחגגו בשבועיים הקרובים. הוועדה מבקשת לפתוח בסופי השבוע לפחות את מרכזי הקניות הפתוחים, כדי לאפשר את פיזור המסחר לאורך כל השבוע ולא לרכז את ההתקהלות במהלך השבוע.

עוד בחדשות 13:

יממה שנייה ברצף – מספר הנדבקים חצה את ה-2,000; 295 במצב קשה

ח"כ זוהר: החיבור עם כחול לבן לא יוכל להימשך אם לא יחול שינוי

שישה חודשי עבודות שירות לשחקן משה איבגי שהורשע במעשה מגונה

חיטוי הליכונים בחדר כושר במודיעין
חיטוי הליכונים בחדר כושר במודיעין | צילום: Shutterstock

במהלך הדיון הצהירה יו"ר הוועדה ח"כ יפעת שאשא ביטון: "אני לא מוכנה לפתוח את ענף חדרי הכושר ושאחרי שעתיים יסגרו אותו בצו חדש. חשוב לי להשאיר פתח למתווה של הממשלה לפתיחת חדרי הכושר כך שיישארו פתוחים לאורך תקופה ולא ייפתחו וייסגרו. הענף חייב יציבות, חדרי הכושר לא יכולים להיפתח ולהיסגר".

"מטריד אותי ממש שהנתונים מעורפלים ואי אפשר לשים אותם על השולחן", הוסיפה שאשא ביטון. "הכי חמור בעיניי זה שאנחנו לא יכולים להסתמך על מה שיש כי זה 'ייתן תמונה לא נכונה'".

יו''ר ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון
יו''ר ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון | צילום: ערוץ הכנסת

בעניין פתיחת האטרקציות בסופי השבוע, הצהירה יו"ר הוועדה: "אנחנו, חברי הוועדה, תמימי דעים לגבי הסרת מגבלת האטרקציות מסופי השבוע. יש צורך בפיזור גיאוגרפי של האוכלוסיה ופתיחת האטרקציות בסופ״ש על מנת למנוע התהקלות של אנשים במקומות מסוימים".

יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, פרופ׳ חגי לוין, אמר בדיון: "מילת המפתח היא דיפרנציאליות. יש אזורים אדומים ואזורים שאינם אדומים ואפשר לנהוג בדיפרנציאליות ולפתוח את חדרי הכושר בערים שאינן אדומות ולא לסגור הרמטית. כך גם יהיה יותר אמון של הציבור. הסיכון קיים, וצריך להגן על אוכלוסיות בסיכון. אולי צריך לפתוח את חדרי הכושר בשעות ספציפיות לאנשים בסיכון".