בהנחיית נתניהו: ישיבת הממשלה ביום ראשון תתנהל בשיחת וידאו

הדיון, שיעסוק בקורונה, ייערך ע"י עזרים טכנולוגיים שיותקנו ב-7 מוקדים בי-ם ובת"א ואליהם יגיעו השרים • צה"ל מבטל אימוני מילואים • רה"מ קיים הערכת מצב עם ליצמן • כל העדכונים

זמן צפייה: 02:51

בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, הודיע היום (שישי) מזכיר הממשלה לשרים כי ישיבת הממשלה ביום ראשון תתנהל באמצעות שיחת וידאו. הישיבה תעסוק בהתמודדות עם משבר נגיף הקורונה.

לצורך הישיבה, יוקמו שבעה מוקדים בירושלים ובתל אביב, שבהם יותקנו האמצעים הטכנולוגיים ואליהם יגיעו שרי הממשלה ביום ראשון. ראש הממשלה ינהל את ישיבת הממשלה מלשכתו בירושלים. גורמי המקצוע במשרד ראש הממשלה מנהלים את המערך הטכנולוגי לקיום הישיבה בשיחת ועידה.

ראש הממשלה ערך הבוקר דיונים בנושא נגיף הקורונה בהשתתפות שר הבריאות יעקב ליצמן, שר התיירות יריב לוין, שר הכלכלה אלי כהן ובכירים נוספים, במשרד רה"מ בירושלים. "אנחנו מקיימים דיונים ומקבלים החלטות סביב השעון - אבל עם לפחות מטר הפרדה בינינו, ואם אפשר שני מטרים", מסר נתניהו בתום הישיבה. "אנחנו נותנים דוגמה לאזרחים ואנחנו מקווים שכל אחד מכם נוהג כך באותה המידה".

נתניהו בישיבת הממשלה
נתניהו בישיבת הממשלה | צילום: רויטרס (ארכיון)

"אנחנו משקיעים מאמצים רבים בכדי להגדיל את קצב הבדיקות, לצמצם את קצב ההדבקות וכמובן לתגבר, לתחזק ולשמור על הצוותים הרפואיים. אין מה להסתער על רשתות המזון, יהיה מספיק מזון בכלל וגם לחג".

בתוך כך, צה"ל מבטל את אימוני המילואים עד לאחר פסח. זאת, לאחר הערכת מצב בראשות מפקד זרוע היבשה, שכללה את מפקדי האוגדות הרלוונטים ומפקדים נוספים. אימוני מילואים יחודיים יאושרו באופן חריג ופרטני על ידי מפקד הזרוע. בנוסף, יתבצעו מאמצים לאמן מסגרות אלו בהמשך השנה.

בד בבד, מחנך בישיבה התיכונית "מקור חיים" שבכפר עציון התגלה כחולה קורונה. זאת, לאחר שראש הישיבה לקה בנגיף. בשל כך, משרד הבריאות הורה לכל תלמידי הישיבה להיכנס לבידוד של שבועיים.

מוקדם יותר הבוקר הודיע משרד הבריאות כי בשל החשש מהתפשטות הנגיף, משחקי הכדורגל בליגות המקצועניות יופסקו – בשלב זה עד סוף מארס. משחקי הכדורסל יופסקו עד להודעה חדשה. בשבוע האחרון של החודש תבוצע הערכת מצב מחודשת, ובה יוחלט על המשך הפעילות החל מאפריל. בד בבד, אופ"א הודיעה כי היא דוחה את כל המשחקים שתוכננו לשבוע הבא, כולל את גומלין שמינית גמר ליגת האלופות. גם משחקי הפריימיר ליג הוקפאו לשלושה שבועות לפחות.

בתוך כך, במערכת המשפט נערכות התייעצויות בדבר משמעויות ההנחיות החדשות על פתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו - שצפוי להתחיל ביום שלישי.

נוסף לכך, מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה נמסר כי בעקבות הנחיות משרד הבריאות, הבחינה הפסיכומטרית הקרובה נדחית. במהלך השבוע הקרוב יקיים המרכז וועד ראשי האוניברסיטאות דיונים בנושא לגבי חלופות ההולמות את הנחיות משרד הבריאות. ציבור הנבחנים יעודכן בהתאם.

בית ספר סגור בעקבות נגיף הקורונה
בית ספר סגור בעקבות נגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הבוקר, עדכן משרד הבריאות כי מניין הנדבקים בקורונה עומד כעת על 126. מתוכם שניים במצב קשה, חמישה במצב בינוני ו-119 במצב קל. 100 מהחולים מאושפזים כעת בבתי חולים ברחבי הארץ, 19 שוהים בביתם, ארבעה בדרך לאשפוז, ושלושה החלימו ושוחררו. 2,479 עובדים במערכת הבריאות שוהים בבידוד, בהם 949 רופאים ו-635 אחיות.

כשני מיליון תלמידים בבתי הספר היסודיים והתיכונים נשארו היום בביתם, ולא יפקדו בתקופה הקרובה את מוסדות החינוך, לאחר שאתמול הוכרז על עליית מדרגה נוספת בניסיון למנוע את התפשטות הנגיף בישראל. כאמור, בגני הילדים, הפעוטונים ומסגרות החינוך המיוחד ונוער בסיכון – הוחלט כי הפעילות תימשך, לפי שעה, ללא שינויים.