הממשלה התכנסה בצל העלייה במספר החולים: "עוברים לשגרת קורונה"

רה"מ התייחס למגמת העלייה בשיעור הנדבקים: "המחלה לא מאחורינו". אדלשטיין: "או שנהיה בסדר או שנהיה בסגר - מהר יותר ממה שחושבים" • גנץ: "מצטערים על מות הצעיר בי-ם – בטוח שיוסקו מסקנות"

זמן צפייה: 21:52

מגפת הקורונה: הממשלה התכנסה היום (ראשון) בצל העלייה במניין הנדבקים בנגיף בישראל ותדון במתווה הפיצויים למעסיקים. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לנושא ואמר כי "המחלה לא מאחורינו - נבחן את המשך הצעדים, ואם צריך, נשנה את המדיניות בהתאם". ראש הממשלה החליפי בני גנץ גם התייחס לסוגיה ואמר כי "עוברים לשגרת קורונה, הדבר הזה מסתובב אצלנו ומדי פעם נרגיש אותו בעוצמות משתנות".

שר הבריאות יולי אדלשטיין הדגיש כי מקרי ההדבקה החדשים הם "אירוע נקודתי ואינם קשור לשאר הארץ". לדבריו, "העלייה המתמדת החלה לפני האירוע בבית הספר בירושלים". עוד אמר אדלשטיין כי "משרד הבריאות ערוך לבצע עד 15 אלף בדיקות ביום, כל מי שמרגיש לא טוב ויש לו תסמינים, חושש שהיה במגע עם חולה קורונה, יכול לפנות לקופת חולים והוא יופנה לבדיקה. או שכולנו נהיה בסדר או שכולנו נהיה בסגר, הרבה יותר מהר ממה שאנחנו חושבים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הלילה: זינוק במחירי הדלק – עלייה של 42 אגורות לליטר בנזין

עתי פרי בן השנתיים טבע למוות: "קוברים אותו ביום ההולדת שלו"

היסטוריה בארה"ב: רכב חלל מאויש של "SPACE X" שוגר לחלל

בנימין נתניהו ובני גנץ בטקס השבעת הממשלה
יתאמו מסרים. נתניהו וגנץ | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

במקביל, גנץ התייחס לאירוע הירי בירושלים, שבו נורה למוות צעיר בעל צרכים מיוחדים בעיר העתיקה, ואמר כי "מצטערים על המקרה שבו נורה למוות הצעיר בירושלים ומשתתפים בצער המשפחה. אני בטוח שהנושא הזה יתוחקר מהר ויוסקו המסקנות".

בתוך כך, בעקבות דרישת שר החוץ גבי אשכנזי, הקיצוץ בתקציב משרד החוץ הופחת מ-11.5 מיליון שקלים ל-4.8 מיליון שקלים, ובנוסף לא יקוצצו תקנים של דיפלומטים בנציגויות ישראל בחו"ל.

אתמול מסר נתניהו הצהרה ברקע העלייה בנתוני התחלואה שנצפתה בימים האחרונים, הזהיר מפני ההתרופפות במשמעת ופירט את הצעדים הבאים שיינקטו במטרה לשמר על ציות להנחיות. אחריו נשאו דברים שר האוצר ישראל כ"ץ ושר החינוך יואב גלנט.

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

"מוקדם מדי לומר אם מדובר בשינוי מגמה כללית בתחלואה, אבל לא מוקדם מדי לומר שיש התרופפות כללית במשמעת", הצהיר נתניהו בפתח דבריו. "הקורונה לא מאחורינו. המגפה משתוללת בעולם והיא עדיין כאן בישראל, אף אחד לא חסין מזה. כל עוד לא נמצא חיסון לנגיף הוא יחזור ויתפשט אם לא נקפיד על כללי הזהירות. כולנו מצווים לחזור ולשמור על הכללים. אם לא נעשה זאת לא תהיה ברירה אלא לחזור להגבלות במשק ובמרחב הציבורי. אם כן נעשה זאת - נוכל לפתוח את הכלכלה שלנו, להחזיר את מקומות העבודה ואת הצמיחה".

נתניהו הצהיר: "מעכשיו נהדק את המשמעת שהתרופפה סביב כללי הקורונה, נעודד פעילות של עסקים שמכבדים משמעת זו ונפעל נגד אלה שלא יקפידו על הכללים ובכך יסכנו את הבריאות של כולנו. בישראל לא הגענו למספרים מבעיתים כמו במדינות אחרות כי נקטנו צעדים יעילים ומהירים בזמן. אבל הצעדים האלה גם גבו מחיר כבד מכלכלת ישראל. לכן עם הורדת קצב ההדבקות – והגענו לקצב של בודדים ביום – החלטנו לפתוח בהדרגה את המשק ויחד איתו את מערכת החינוך".

יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

"כשהודענו על הסרת ההגבלות אמרנו שהפתיחה הזאת תהיה ניסיונית, שהיא תושפע ממצב התחלואה. קבענו את הימים הקרובים כימי מבחן לראות אם יש כאן שינוי מגמה שמחייב שינוי מדיניות כמו סגירת מוסדות החינוך".