סופית: היועמ"ש החליט שלא תיפתח חקירה פלילית נגד השרה גמליאל

מנדלבליט קבע כי אין הצדקה לחקור את החשד שהשרה שיקרה בחקירות האפידימיולגיות, משום שאין בסיס לטענה זו. "ממצאי הבדיקה מלמדים ששיתפה פעולה באופן מלא ומסרה אמת"

זמן צפייה: 02:25

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט היום (שני) כי לא תיפתח חקירה פלילית נגד השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל בגין אי אמירת אמת בחקירה האפידמיולוגית שביצעה לאחר שנדבקה בקורונה. מנדלבליט קבע כי אין בסיס לטענה זו וכי "ממצאי הבדיקה מלמדים שהשרה שיתפה פעולה באופן מלא ומסרה עובדות אמת כהווייתן".

היועמ"ש התייחס גם לטענה כי גמליאל נדבקה לאחר שהפרה את הנחיות הסגר, ומסר כי העביר את הטיפול למשטרה, שתברר עם גמליאל את טענותיה על כך שטעתה בשיקול הדעת, אך לא עברה על החוק משום שהדירה שבה שהתה בטבריה היא בבעלותה.

לכתבות נוספות בנושא >>

עדויות: השרה גמליאל הגיעה לכנסת בשבוע שעבר למרות שחשה ברע

הסעיף שבגינו תיחקר גמליאל אם תיפתח חקירה: הפרעה לעובד ציבור

גרסת גילה גמליאל: עשויה לטעון כי יש לה ולבעלה דירה בטבריה

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל
השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל | צילום: דוברות המשרד לשיוויון חברתי

לפני כשבועיים, כזכור, נודע שגמליאל נדבקה בקורונה. על פי הפרטים שפורסמו בעיתון "הארץ", גמליאל, שמתגוררת בתל אביב, נסעה ביום כיפור למשפחת בעלה בטבריה בניגוד להגבלות הסגר, ושם נדבקה בנגיף. עוד דווח כי השרה אף ניסתה להתחמק מהחקירה האפידימיולוגית וטענה כי נדבקה בנגיף מהנהג שלה.

בתגובה לטענות, אמרה אתמול גמליאל כי "אני מבינה שבתקופה זו שבה קיימת חשיבות רבה לשמירה על אמון הציבור בהנחיות הממשלה, טעיתי בשיקול דעתי והיה מקום לנהוג אחרת". השרה ביקשה להתנצל, והודיעה: "אשלם את הקנס הנדרש".

גילה גמליאל
גילה גמליאל | צילום: יחצ

מעדויות שהגיעו לידי חדשות 13 כלה כי השרה להגנת הסביבה הגיעה לכנסת לאחר יום כיפור - למרות שחשה לא בטוב. גמליאל הגיעה ביום שלישי שעבר להצבעה חשובה במליאה, יום לאחר יום כיפור ושלושה ימים טרם התשובה החיובית שקיבלה, למרות שלפי עדויות שונות היא עצמה העידה באותו לילה באוזני כמה אנשים שהיא לא במיטבה.

גמליאל לא מסרה תגובה לפרסום, ובניגוד למקובל גם לא מסרה עד הפרסום עדכון רשמי לכנסת. בתיעוד מליל ההצבעות שבו הייתה, היא נראתה מדברת עם השר אמסלם למשך יותר מרבע שעה. אמסלם לא חויב בבידוד, אך בעקבות התיעוד שהוצג בחדשות 13 הודיע שייכנס לבידוד באופן עצמאי.